مادورو: تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ونزوئلا نشانه خودبینی امپریالیستی آمریکاست

رئیس‌جمهور ونزوئلا تحریم‌های جدید واشنگتن علیه این کشور را محکوم کرد و آن را نشانه «خودبینی امپریالیستی» آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، تحریم‌های جدید آمریکا علیه کاراکاس را محکوم و آن را نوعی تهاجم توصیف کرد.

او همچنین خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده با مشتریان نفتی ونزوئلا در آمریکا شد.

رئیس جمهور ونزوئلا در سخنانی گفت: «انزجار، انزجار و انزجار بیشتر. نخبگان آمریکا از کشور ما متنفر هستند. کشور ما در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب واقع شده است. آن‌ها از ما متنفر هستند؛ زیرا ما به ریشه‌های بومی خود افتخار می‌کنیم.»

مادورو به تحریم‌های مالی جدید آمریکا واکنش نشان داد و آن را ابراز تنفر علیه ونزوئلا دانست.

او در یک نطق تلویزیونی از آمریکا به شدت انتقاد کرد و تحریم‌های اخیر اعمال شده از سوی واشنگتن را نشانه «خودبینی امپریالیستی» دانست.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: اعمال این تحریم‌ها سبب وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی تقریبا بد ونزوئلا می‌شود و مردم عادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد نه دولت این کشور را. او همچنین از تجار آمریکایی دعوت کرد به این کشور بیایند و تحریم‌های رئیس جمهور آمریکا را درباره ممنوعیت مراودات تجاری با دولت مادورو -که آمریکا آن را دیکتاتوری خوانده است- به چالش بکشند.

مادورو همچنین «خولیو بورخس»، رئیس کنگره ونزوئلا، را -که هم‌اکنون قدرت خود را از دست داده است- محکوم و او را به خیانت شدید متهم کرد و خواستار محاکمه بورخس و دیگر مخالفان شد.

انتهای پیام/

واکنش مادورو به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار