در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه نابودی تروریسم، مبارزه هماهنگ بین‌المللی به دور از شعار است

نیازی گفت: حضور آمریکا با سوابق پر از جنایت به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر در افغانستان هیچ توجیهی ندارد.

راه نابودی تروریسم، مبارزه هماهنگ بین‌المللی به دور از شعار استسامان نیازی معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد امام زمان عج کابل در افغانستان اظهار داشت: این حادثه نشان از تضعیف داعش است، چرا که داعش آنقدر ضعیف شده است که راهی جز عملیات‌های بزدلانه علیه غیر نظامیان ندارد .

وی با بیان اینکه باید استاندارد‌های دوگانه غرب نسبت به مقوله تروریسم‌‌ هرچه سریعتر پایان یابد، عنوان کرد: حوادث بارسلون اسپانیا و کابل از یک جنس هستند و امیدواریم مقامات غربی موضوع به این روشنی را هرچه سریعتر درک کنند.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا)  با اشاره به اینکه دولت افغانستان خواسته یا ناخواسته زمینه توجیه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای رافراهم می‌کند که هرگز نیت تامین امنیت مردم افغانستان را ندارند، بیان داشت: اگر دولت این کشور درمیرزااولنگ به وظایف خودعمل می‌کرد و یا درپیگیری و انتقام جدی بود فاجعه جدید اتفاق نمی‌افتاد.

نیازی با بیان اینکه سوال اساسی این است آیا دولت مرکزی افغانستان قادربه تامین امنیت نیست؟گفت: حضور امریکا با سوابق پر از جنایت به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر در افغانستان هیچ توجیهی ندارد و تا کنون نیز به غیر از جنایت هیچ دستاوردی نداشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: این حادثه را به ملت و دولت افغانستان تسلیت می‌گوییم و با بازماندگان ابراز همدردی می‌کنیم و همچنان معتقدیم راه نابودی تروریسم، مبارزه هماهنگ بین المللی به دور از شعار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار