اعلام آمادگی گارگزارن برای ورود پسته به بورس

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس گفت: کارگزاری های متعددی برای ورود صادرکنندگان پسته به بورس پسته اعلام آمادگی کرده اند.

اعلام آمادگی گارگزارن برای ورود پسته به بورسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : بخشی از اعتبارات مورد نیاز در حوزه صادرات پسته، از صندوق توسعه ملی دریافت شود و 100 تا 200 میلیارد تومان اعتبار به بانک کشاورزی اختصاص یابد.

وی افزود : بانک کشاورزی یکی از بانک هایی است که در عرصه خدمت رسانی به مردم طی سال های اخیر در رتبه های برتر کشوری بوده است و توانسته الگوی خوبی برای بانک های دیگر باشد.


وی به تعیین مشوق هایی برای توسعه صادرات پسته از طریق بورس کالا اشاره کرد و گفت: کارگزاری های متعددی برای ورود صادرکنندگان پسته به بورس پسته اعلام آمادگی کرده اند
.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در سال گذشته در شرایط نامطلوب وضعیت پسته، جلسه ای برگزار شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده، قیمت پسته 25 درصد افزایش یافت، افزود : امسال پیشهاد شد که مسیر سال گذشته را برای حمایت از صادرکنندگان پسته دنبال کرده و در کنار آن به صادرات پوست پسته نیز توجه شود.


پورابراهیمی گفت : باید از ظرفیت بورس کالا در حوزه صادرات پسته استفاده شود و صادرات سنتی پسته نیز می تواند ادامه یابد
وی افزود : قرار است در شهرستان های پسته خیز استان کرمان شعبه های بانک کشاورزی در اختیار قرار گیرد تا به عنوان عوامل بورس کالایی در حوزه پسته فعال باشند و در این زمینه عملیات بخش تولیدکنندگان و صادر کنندگان نیز دیده شده است.


شهباز حسین پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان کرمان در تمامی زمینه ها در حال جهش بزرگ اقتصادی است و امروز شش گمرک فعال در استان کرمان وجودداردو این در حالی است که برخی استان ها حتی یک گمرک را ندارند
وی از راه اندازی شبکه ی ایران کالا در خارج از کشور خبر داد و افزود : باید کالاهای تولید داخل کشورمان را در شبکه های خارج از کشور تبلیغ شود.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه تولید پسته در حال حاضر بالا است و انتظار می رود که تسهیلاتی به تولیدکنندگان داده شود تا در زمینه اصلاح، بازسازی و بهینه سازی برای افزایش تولید در هکتار به کار رود.


وی افزود: باید پیش از صادرات به مسئله ی تولید توجه شود تا بتوانیم هزینه های تولید را پایین بیاوریم.


زاهدی گفت: در حوزه صادرات سیر نیز می توانیم از صادرکنندگان خوب کشور و دنیا باشیم.


مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانذبا اعلام اینکه اگر منابع اختصاص یافته از سوی استان در حوزه صادرات پسته با منابع صندوق توسعه ملی تلفیق کنیم و درصد سود کمتر شود، مطلوب تر خواهد بود افزود: پیش بینی شده که در سال جاری 150 هزار تن پسته در استان کرمان تولید شود.

شهید زاده مدیرعامل بانک کشاورزی کشور گفت: مانند گذشته فعالیت های صادراتی سنتی پسته را حمایت می کنیم و در این زمینه در سال جاری 100 میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته اعتبار اختصاص خواهیم داد.

وی با اعلام اینکه سقفی برای معاملات پسته در بورس کالا نخواهیم داشت افزود : برای منابعی که برای صادرات پسته در بورس کالا اختصاص یافته محدودیتی در نظر گرفته نشده است .


مدیرعامل بانک کشاورزی کشور گفت : پسته، زعفران، خرما، کشمش، محصولات باغبانی و گلخانه ای به عنوان محصولات مهم و برند در حوزه کشاورزی است که سال گذشته منابع خوبی در اختیار صادرکنندگان این محصولات قرار گرفت.


شهیدزاده با اعلام اینکه بورس کالا با توافقات انجام شده، در ابتدا با چند محصول اجرا می شود ، افزود : اولین مورد آن در استان کرمان با ایجاد بورس پسته انجام می شود.


.مدیرعامل بانک کشاورزی کشور گفت : از هرگونه اقدام برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه تمام شده محصولات کشاورزی حمایت می کنیم.


انتهای پیام/س

 

آمادگی گارگزارن برای ورود پسته به بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار