نوجوان گلستانی حساب پدرش را خالی كرد

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از شناسایی نوجوان گرگانی كه 45میلیون ریال از حساب پدرش به صورت اینترنتی برداشت نموده بود خبر داد.

نوجوان گلستانی حساب پدرش را خالی كردبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سروان وحید صاحبكاران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار کرد: شهروندی با مراجعه به این پلیس ضمن ارائه مرجوعه قضایی ابیان نمود، از حساب بانكی‌اش طی چند مرحله به صورت غیرمجاز برداشت صورت گرفته است كه مراتب طی تشكیل پرونده‌ای در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته محرز گردید برداشت از حساب وی به صورت خرید اینترنتی بوده كه پس از انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی متهم شناسایی و به این پلیس فرا خوانده شد كه ‌پس از تفهیم اتهام و رویت ادله غیر قابل انكار اعتراف نموده و اظهار کرد فرزند شاكی می‌باشد و به دلیل عدم تامین نیاز مالی از سوی خانواده اقدام به انجام اینكار نموده است.

وی گفت: با تكمیل تحقیقات، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان اعزام گردید.

این مقام انتظامی خاطرنشان كرد: اكثر پرونده‌های مالی با عنوان برداشت غیرمجاز از حساب بانكی افراد به دلیل سهل انگاری شهروندان در حفظ و نگهداری از كارت و اطلاعات مندرج بر روی آن می‌باشد. اطلاعاتی مانند شماره كارت‌، تاریخ انقضا، كد امنیتی و رمز كارت كه اكثر كلاهبرداران اینترنتی به دنبال دستیابی به آنها هستند.

سروان صاحبكاران گفت: سارقان اینترنتی شیوه‌ها و شگردهای مختلفی به كار می‌گیرند تا اطلاعات مالی و بانكی كاربران را به دست آورند لذا می‌بایست شهروندان نكات امنیتی مربوطه راجدی گرفته و ضمن فعال كردن سرویس دریافت پیامك حساب، كارت بانكی و اطلاعات آن را فقط نزد خود نگهدارند و از اعتماد بی جا به دیگران پرهیز نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.