حل مشکل کامیون‌داران بوشهری/ نیازها تامین می‌شود

با تلاش مسئولان، لوازم و قطعات مورد نیاز کامیون‌داران استان بوشهر در حال تامین است و به زودی شاهد رفع مشکلات و کمبود‌های کامیون‌ها در استان خواهیم بود.

حل مشکل کامیون‌داران بوشهری/ نیازها تامین می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در روز‌های اخیر به دنبال کاهش برخی امکانات و تجهیزات مورد نیاز کامیون‌داران شاهد بروز مشکلاتی در زمینه تردد کامیون‌ها در راه‌ها بودیم.

کامیون‌داران در پی خواسته‌های بحق خود و تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز بودند و در سمت مقابل مسئولان نیز با جدیت پیگیری تامین مایحتاج آن‌ها از جمله لاستیک بودند و اکنون خبر می‌رسد که مشکلات در حال رفع است.

در پی این کمبود‌ها برخی با سوءاستفاده از وضعیت موجود مانع فعالیت کامیون‌های بی‌مشکل شدند و اعتقاد داشتند که هیچ کامیونی نباید فعالیت داشته باشد و این موضوع مشکلاتی را در زمینه تامین نیاز‌های بازار ایجاد کرد.

مسئولان به صورت قاطع وارد عمل شدند و برخورد جدی با مخلان امنیت راه‌ها و افراد و کسانی که مانع فعالیت کامیون‌داران می‌شدند در دستور کار قرار گرفت تا دیگر شاهد مشکلاتی در این زمینه نباشیم.

تابع قانون هستیم

یکی از کامیون داران استان بوشهر گفت: ما هیچ‌گاه دنبال ایجاد بی‌نظمی و بی‌قانونی نیستیم و فقط انتظار ما این است که مسئولان برای تامین نیاز‌های ما وارد عمل شوند.

مجتبی زارعی بیان کرد: وقتی لاستیک‌های کامیون فرسوده باشد و توان حرکت در جاده را نداشته باشیم، انتقال بار می‌تواند برای ما خطرساز باشد و اکنون منتظر تامین لاستیک هستیم.

مهدی بحرانی یکی دیگر از کامیون‌داران نیز خواستار پیگیری مسئولان برای افزایش پرداختی به کامیون‌داران شد و گفت: متاسفانه هزینه‌های بسیاری را برای یک بار متحمل می‌شویم و درآمد ما بسیار پائین است.

وی خواستار تلاش برای رفع مشکلات کامیون‌داران و تامین نیاز‌های آنان شد و افزود: هیچگاه به دنبال ایجاد بی‌نظمی نبوده و نیستیم و خواسته‌های خود را دنبال می‌کنیم و امیدواریم مسئولان آن را رفع کنند.

تلاش دشمن برای اجرای عملیات روانی

عملیات جدید دشمن در جنگ اقتصادی صنف کامیون داران بود و رانندگان بر این اعتقاد بودند که بدلیل افزایش لوازم یدکی، روغن و تایر نرخ کرایه‌ها اندک است.

این اعتراض بصورت کاملا بر حق و قانونی ارائه شد تا زمانی که مانند دیگر موضوعات اقتصادی این روز‌ها رسانه‌های معاند به این موضوع ورود کردند و با بزرگنمایی بدنبال منفعت طلبی از این جریان بودند.

هیچ کامیون‌داری در بوشهر بازداشت نشد

مرکز پاسخگویی نیروی انتظامی استان بوشهر افزود: در خصوص اعتراضات اخیر کامیون‌داران هیچ فردی از این صنف بازداشت نشده است.

این مرکز همچنین با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه دارد برای امنیت در هر تجمع و اعتراضی حضور داشته باشد، عنوان کرد: در این اعتراضات نیز نیروی انتظامی وظیفه خود را انجام داده است.

مرکز پاسخگویی نیروی انتظامی استان بوشهر از اسکورت کامیون‌های حامل سوخت خبر داد و بیان کرد: اکنون این اسکورت‌ها انجام می‌شود.

حل مشکل کامیون‌داران بوشهری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر از رفع مشکل کامیون‌داران بوشهری در روز‌های آینده خبر داد.

حمیدرضا علم اظهار داشت: مشکل بوجود آمده برای کامیون‌داران مربوط به تامین لاستیک است.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیازسنجی شده است، افزود: میزان نیاز استان به نسبت دیگر استان‌های کشور کم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این اداره کل، گمرک و استانداری استان این نیاز از ته لنجی‌ها و گمرک تامین خواهد شد.

۱۴ هزار لاستیک آماده ترخیص از گمرک بوشهر

منصور بازیار سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان نیز در این زمینه بوشهر اعلام کرده است: هم اکنون حدود ۱۰ هزار حلقه انواع لاستیک کامیون و خودرو‌های سنگین در گمرک بوشهر آماده ترخیص و عرضه به بازار مصرف است.

وی اظهار داشت: همچنین چهار هزار لاستیک کامیون دیگر در محوطه منطقه ویژه بندر بوشهر موجود است که در همین راستا با برقراری ارتباط با صاحبان کالا تاکید شده نسبت به اظهار کالا در اسرع وقت اقدام کرده و گمرک نیز آمادگی کامل برای ارائه تسهیلات گمرکی از قبیل: پذیرش ضمانتنامه بانکی و ترخیص قسمتی از کالا را دارد.

کاهش تعرفه واردات لاستیک

بازیار به مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص واردات لاستیک خودرو‌های سنگین اشاره و یادآور شده است: هیئت وزیران در راستای حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی و باری سنگین تعرفه واردات لاستیک برای خودرو‌های سنگین را از ۲۶ درصد به پنج درصد کاهش داده است که قطعا نقش بسزایی در کاهش قیمت و تامین لاستیک مورد نیاز خواهد داشت.

منبع مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.