تخریب "خانه شبان" مورد پیگرد قضایی قرار می گیرد

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان گفت: تخریب "خانه شبان" از سوی این اداره کل مورد پیگرد قانونی در محاکم قضایی قرار خواهد گرفت.

تخریب به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ولی جهانی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اقدامات تخریبی صورت گرفته از سوی مالکان بنای شبان با وجود تاکیدات و حساسیت هایی که مکرر اعلام شد، تخلف تلقی شده و از سوی این اداره کل مورد پیگرد قانونی در محاکم قضایی قرار می گیرد.

وی با ابراز تاسف از تخریب خانه شبان افزود: مالکان این بنا روز جمعه 3 شهریور ماه بدون دریافت مجوز از شهرداری این بنای در حال ثبت را تخریب و نابود کردند و تیشه بر ریشه میراث فرهنگی استان زدند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته نیز گزارش هایی مبنی بر تخریب خانه شبان واقع در رشت توسط مالکان ساختمان دریافت شد که یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان رشت به همراه تیم کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی گیلان به محل اعزام و از تخریب بنا جلوگیری کرده بودند.

گفتنی است؛ "خانه شبان" متعلق به "یوسف خان شفتی" در محله چهلتن (چله خانه) رشت است که در زمان نهضت جنگل، حکومت فومنات و شفت را از سوی دولت مرکزی بر عهده داشت.

"میرزا یوسف خان شبان" نخستین شهردار فومن خانه پدری خود در رشت را که بعدها به عنوان "خانه شبان" معروف شد، به عنوان دفتر مراجعات مردمی در رشت مورد استفاده قرار می داد.

 

انتهای پیام/ع
 

تخریب "خانه شبان" در رشت، تیشه بر ریشه میراث فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.