قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رهنمودهای رهبری در حل مشکلات کشور راهگشا هستند

عضو حزب مردم سالاری گفت: توجه به رهنمودهای رهبری برای حل مشکلات کشور راهگشا، مفید و ارزنده هستند.

داریوش قنبریداریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قسمت‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای دولت  مبنی بر اینکه جهت گیری‌ها باید از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولّد و مردمی» تغییر یابد، اظهار داشت: بیانات رهبری در دیدار با کابینه دوازدهم حاوی نکات  کارشناسی شده‌ای بود که ناشی از تجربه و شناخت دقیق ایشان از مسائل و مشکلات کشور است.

وی ادامه داد: توجه به رهنمودهای رهبری برای حل مشکلات کشور راهگشا، مفید و ارزنده است و قطعا دولت آنها را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد چنانچه یکی از رمزهای موفقیت دولت آقای روحانی توجه به رهنمودهای رهبری بوده است.

قنبری با بیان اینکه نباید مبنای پیشرفت اقتصاد کشور فروش ثروت‌های آن از جمله نفت باشد، گفت:  به تدریج باید در مسیری حرکت کنیم که کمترین وابستگی را به فروش نفت داشته باشیم، خوشبختانه براساس رهنمودهای رهبری به جایی رسیدیم که بودجه ما در میان کشورهای دارای نفت، کمترین وابستگی را به فروش نفت دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری بیان کرد: جایگاه ایران به لحاظ اتکا به درآمدهای نفتی بهبود پیدا کرده است بنابراین توجه دقیق و حرکت در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌تواند ما را در آینده از نفت بی نیاز کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت بایداز راههای دیگری هزینه‌هایش را  تامین کند، خاطر نشان کرد: در این دولت شاهد کاهش وابستگی به نفت بودیم و تلاش‌های مسئولین مربوطه در این زمینه ادامه یابد تا همین میزان فعلی وابستگی به نفت به حداقل برسد.

انتهای پیام/

 

تاکید رهبری بر اقتصاد مولد و مردمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار