راه اندازی رشته هوا فضا در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان

رشته هوا فضا در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فتح الله امی، رئیس پژوهشگاه هوافضای ایران در نشست مشترک دانشگاه گیلان و پژوهشگاه هوافضا گفت: این پژوهشگاه تمام تلاش خودرا برای راه اندازی رشته هوا فضا در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه گیلان به کار می گیرد.

وی افزود: پژوهشگاه هوافضای ایران با هدف توسعه و گسترش پژوهش در زمینه هوافضا و هدایت پژوهش‌ ها در راستای منافع ملی، زمینه ‌سازی مناسب برای ارتقای فعالیت‌ های پژوهشی مرتبط، توسعه علمی و پژوهشی برای بقاء و پیشرفت در عصر اطلاعات، دانش و سفرهای فضایی و بسترسازی و ایجاد زمینه مناسب برای ارتقاء فعالیت‌های پژوهشی و کارآفرینی در زمینه هوافضا شکل گرفته است.

امی تصریح کرد: همچنین مقرر شده است در زمینه پذیرفتن دانشجویان دکتری به صورت دوره های مشترک با پژوهشگاه هوافضا اقدامات لازم صورت گیرد.

احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان نیز در خصوص راه اندازی رشته هوا فضا در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: با توجه به پناسیل های موجود، دانشگاه به همکاری های متقابل با پژوهشگاه هوا فضا اقدام به ایجاد رشته و طرح های تحقیقاتی مشترک کرده است.

وی تصریح کرد: راه اندازی گرایش های هوافضا در دانشکده فناوری های نوین در 4 گرایش دینامیک پرواز و کنترل، سازه های هوایی، آیرودینامیک و پیشرانش در مقطع تحصیلات تکمیلی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد پژوهشگاه در انجام پروژه ها و ماموریت های کلان خود از توانمندی های همکاران دانشگاه گیلان استفاده کند.

در پایان مقرر شد موضوعات تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه و پژوهشگاه اجرایی و قرادادهای جدیدی نیز در این حوزه منعقد شود.

 

انتهای پیام/ع
 

رشته هوا فضا در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه گیلان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.