برنامه های هلال احمر در هفته دولت؛

نشست هم اندیشی داوطلبان کشور درکرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: نشست هم اندیشی داوطلبان هلال با حضور رئیس داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور برگزار می شود.

نشست هم اندیشی داوطلبان کشور درکرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  رضا فلاح در نشست خبری  امروز ازجمله برنامه های هفته دولت در کرمان را غبارروبی گلزارشهدا، دیدار با تعدادی خانواده شهدا، نشست هم‌اندیشی داوطلبان با حضور رئیس داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور، حضور در نمازجمعه‌های سراسر استان کرمان، برپایی ایستگاه طرح خادم درسطح استان و ارائه کمک‌های اولیه به نمازگزاران به‌عنوان بخشی از برنامه‌های هلال‌احمر در هفته دولت نام برد.


وی افزود: تجلیل از فرزندان موفق کارمندان، افتتاح خانه‌های هلال‌احمردر بخش ها و روستاها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه کارکنان وپرسنل، ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی به مردم و برگزاری کلاس‌های امداد و کمک‌های اولیه با تخفیف 70 درصدی از دیگر برنامه‌های هلال‌احمر در هفته دولت است.

فلاح اظهار کرد: برگزاری دو دوره تخصصی حمایت‌های روانی در حوادث و بلایا، اجرای مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال‌احمر در شهرستان راور، پنجمین المپیاد دادرس( دانش آموز آماده درسختی ها) با شرکت 700 نفر از دادرسان استان و برگزاری کارگاه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد از دیگر برنامه هایی که در شعب مختلف هلال احمر استان برگزار شده و یا دربرنامه قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هفته دولت هفته پرکاری برای تمام دستگاههای دولتی وغیردولتی است اظهار کرد: افتتاح نخستین خانه هلال در بخش چترود کرمان، عقد تفاهمنامه راه‌اندازی مرکز جراحی محدود بین جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه علوم‌پزشکی بم، حضور تیم‌های هلال‌احمر در مانور فرودگاه، نخستین دوره کشوری آموزش‌های تیم‌های واکنش سریع در حوادث ، مرحله استانی مسابقات امدادی و فرهنگی رفاقت مهر با حضور 240 نفر از اعضای جوانان و اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم از دیگر برنامه‌های هلال‌احمر کرمان دراین هفته است.


فلاح تاکید کرد: موقوفاتی که دراختیار جمعیت هلال احمرهستند اغلب صرفا درمانی بوده وبه ویژه در رفسنجان شمار موقوفات هلال احمر زیاد است.

وی با بیان اینکه 51خانه هلال احمر با نگاه کاملا غیردولتی در کرمان راه اندازی شده است گفت: در بحث های مربوط به اعتیاد نیز با توجه به سابقه 20ساله ای که در ستاد مبارزه با موادمخدر داشته ام برنامه ریزی هایی شده تادر مقابل آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد اقداماتی را انجام دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: از جمله این اقدامات انعقاد قرارداد باشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که در راستای طرح خادم برنامه مشترکی به محض تامین اعتبار درشهرک امام حسن عسکری کرمان اجرا می کنیم.

فلاح اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم این طرح را همه ساله تا کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد اجرا کنیم.

وی بیان کرد: پایان شهریورماه میزبان مشاور رئیس جمهور درامور پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود که دراین سفر انعقاد قرارداد به منظور برگزاری دوره های مختلف در مهدکودک ها ویا در قالب طرح دادرس را خواهیم داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد:به زودی با 20سازمان مردم نهاد که در حوزه پیشگیری کار می کردند قرارداد همکاری امضا می کنیم.
وی از سفر مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور درپاییز به استان کرمان خبرداد.

انتهای پیام/ح

برنامه های هلال احمر استان کرمان درهفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار