روز جهانی اصفهان در نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی برگزار شد

استان‌های مختلف در بیست‌ و‌ هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، در راستای معرفی محصولات خود تلاش می‌کنند.

روز جهانی اصفهان در بیست و‌هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی برگزار شدبه‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از ستاد خبری بیست‌ و‌ هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی؛ پنجمین روز این نمایشگاه با اسم روز شهر جهانی اصفهان نامگذاری شده بود. در خلال رویداد‌های این روز، برنامه‌های متنوعی به‌همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان برگزار شد.

استان اصفهان به دلیل تعدد آثار باستانی و همچنین تولیدات صنایع‌دستی جزو استان‌های پر بازدید گردشگران است. هنر‌های دستی این استان از مینا‌کاری و معرق و ترمه تا سفال و سرامیک جزو محصولات شناخته‌شده بازار داخلی و خارجی است و می‌تواند مولد اشتغال باشد.

 

اصفهان، شهر جهانی صنایع‌دستی

بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید توجه به گردشگری جزو اولویت‌های دولت حسن روحانی اعلام شد. در این بین اصفهان توانست با توجه به جذابیت‌های شهر خود، میزبان تعداد زیادی گردشگر خارجی باشد. این مسافرت‌ها علاوه بر بازده اقتصادی در بخش خدمات مانند مراکز اقامتی و رستوران‌ها و... توانست صنایع‌دستی اصفهان را در مرکز توجه گردشگران خارجی قرار دهد. با تأکید سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مورد جایگاه این هنر در تعاملات گردشگری می‌توان امیدوار بود صنایع‌دستی در آینده‌ای نزدیک بتواند موجب رونق کارگاه‌های خُرد شود.

نقش اصفهان در آینده صنایع‌دستی بین‌الملل

جعفر صالحی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان اصفهان با اشاره به جایگاه ویژه صنایع‌دستی اصفهان گفت: دلیل انتخاب نام پنجمین روز بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به نام شهر جهانی اصفهان، جایگاه ویژه صنایع‌دستی استان در عرصه بین‌المللی است. توانمندی صنعتگران و هنرمندان اصفهانی می‌تواند موجب رونق این صنعت مهم شود. ما سعی داشتیم در خلال رویداد‌های این روز محصولات هنرمندان را منعکس کنیم که در همین زمینه بحث معرفی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، توزیع کتابچه، کاتالوگ و لوح فشرده حاوی محصولات استان، اجرای زنده صنایع‌دستی به‌دست هنرمندان حاضر در نمایشگاه، پخش فیلم معرفی هنرمندان استان و پخش تیزر اصفهان شهر جهانی صنایع‌دستی، ارائه گزارش اقدامات استان در خصوص شهر جهانی در قالب پاورپوینت به اجرا درآمد.

انتهای پیام/

 

نقش اصفهان در معرفی صنایع دستی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار