توزیع ۷ هزار عدد کلاه ایمنی در بین موتور سواران استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۷ هزار عدد کلاه ایمنی در بین موتور سواران استان اردبیل توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل که در همایش آموزشی ارتقای ایمنی موتور سواران و دارندگان ادوات کشاورزی روستای گندیشمین اردبیل سخن می گفت با اعلام این مهم از کسب رتبه اول کشوری استان اردبیل در کاهش تلفات و تصادفات موتور سواران خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های مناسب در ۴ ماهه گذشته شاهد کاهش ۲۵ درصدی تلفات جاده ای در محورهای استان هستیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش میزان آمار تلفات و تصادفات جاده ای همه باید در میدان عمل آماده اقدام لازم باشیم افزود: در همین راستا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل سال گذشته با اجرای ۴۶ جلسه آموزشی موتورسواران، اهدای بیش از ۷ هزار کلاه ایمنی،چراغ قوه و شبرنگ در بین موتورسواران و صاحبان ادوات کشاورزی توانسته اقدامات مهمی در جهت ایمن سازی و آموزش جامعه انجام دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی در ۳۰ مدرسه حاشیه راههای استان و انجام آموزش های ایمنی برای هزار و ۷۰۰ دانش آموز مقاطع ابتدائی و راهنمائی اظهار امیدواری کرد با انجام آموزش های همه جانبه شاهد دو رقمی شدن تلفات جاده ای در استان باشیم.

رحمتی تصریح کرد: در 5 ماه گذشته تردد وارده به استان اردبیل با ۱۱.۲ درصد افزایش به رقم 3 میلیون و ۳۸۶ هزار و ۶۰۸ تردد رسیده است.

وی نیز بیشترین علت فوت موتور سواران در تصادفات را وارد شدن ضربه به سر آنان دانست و گفت: کلاه ایمنی، کلاه زندگی و امنیت است که در حفظ جان موتور سوار نقش اساسی ایفا می کند.

 

انتهای پیام/ح

کاهش 25 درصدی تلفات جاده ای در محورهای استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.