380هزار تن محصول کشاورزی خراسان شمالی قابلیت صادرات دارد

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 380 هزار تن محصول کشاورزی این استان 28 هزار کیلومترمربعی قابلیت صادرات دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حضرت قلی حیدری مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : از مجموع این میزان 65 هزار تن محصول دامی و 315 هزار تن محصول زراعی و باغی است.

وی افزود: 86 هزار تن انگور، 31 هزار تن سیب، سه هزار تن گلابی، دو هزار و 500 تن گیلاس، چهار هزار و 300 تن هلو از جمله محصولات باغی قابل صادرات است.

حیدری با بیان اینکه 185 هزار تن انواع انگور در این استان تولید می شود، گفت: بیش از 10 رقم انگور که شامل 86 هزار تن مازاد بر مصرف استان تولید می شود.

وی افزود : خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون انواع محصول تولید می شود که از مجموع این میزان بیش از 200 هزار تن محصول باغی است.

حیدری گفت: به دلیل اینکه مصرف سم در این استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است بیشتر محصولات زراعی، باغی استان پاک و سالم تولید می شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: محصولات دامی استان نیز که بیشتر توسط خانوار های عشایری نگهداری می شود پاک و سالم است و نیاز به برند سازی در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/آ

تولید سالانه 180 هزار تن انگور در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.