خراسان شمالی در تولید انگور رتبه 7 کشوری را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی در تولید انگور رتبه 7 کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: 65 درصد از تولیدات استان خراسان شمالی مربوط به تولید انگور است.

وی به برگزاری همایش ملی انگور در استان اشاره کرد و افزود: همایش ملی انگور و فرآورده‌های جانبی آن باهدف توجه هرچه بیشتر به فرصت‌های تولید و جلب مشارکت در این حوزه در روزهای چهار و پنج شهریور ماه در هتل داریوش شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: فرصت و چالش‌های بوم‌شناختی و اقلیمی در توسعه باغات انگور، اصلاح، احیاء و بهسازی باغات انگور، مدیریت و بهره‌وری عوامل تولید، صنایع تبدیلی و تکمیلی، اقتصاد و بازاریابی و پایداری و سلامت تولید از محورهای برگزاری این همایش است.

وی از برپایی نمایشگاه تخصصی انگور و فرآورده‌های آن به‌عنوان برنامه جانبی این همایش خبر داد و افزود: 26 غرفه در این نمایشگاه فعالیت دارند و تاک‌دارانی از شهرستان‌های خراسان شمالی و نیز تعدادی از استان‌های انگور خیز کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

یوسفی گفت:71 پروژه، در بخش‌های مختلف از جمله آب ‌و خاک، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و سایر بخش‌ها در هفته دولت با اعتبار 195 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها در هفته دولت، هشت هزار و چهار خانوار در سطح استان از مزایای این طرح ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/آ

برگزاری همایش ملی انگور در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.