احداث کارخانه کنسانتره آهن در مشگین شهر

عملیات احداث کارخانه کنسانتره آهن با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت ،معدن و تجارت در شهرستان مشگین شهر آغاز شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: این کارخانه در فاز اول روزانه 500 تن خاک هماتیت را به کنسانتره آهن تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: این کارخانه بر اساس وضعیت فعلی معدن روستای موئیل طراحی شده و با افزایش میزان برداشت ازاین معدن ظرفیت کارخانه نیز افزایش خواهد یافت .

همچنین معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در بازدید از مراحل اکتشاف معادن فلزات گرانبها در شمال شهرستان مشگین شهر گفت : شواهد اولیه حاکی از آن است که ظرفیت این منطقه بالاست و پیش بینی می شود معادن مشگین شهر جزو پهنه های مهم کشور باشد .

سرقینی با بیان اینکه هم اکنون در کشور 135پهنه معدنی تعریف شده وجود دارد، افزود: از این تعداد 107پهنه برای اکتشاف واگذار شده است و از این تعداد پهنه واگذار شده تاکنون 400 محدوده امید بخش شناسایی شده است .

وی گفت: در سال 95 میزان محصولات معدنی صادر شده 6 میلیارد و 600 میلیون دلار و واردات محصولات معدنی نیز 3 میلیارد و200 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال 91رشد قابل توجهی داشته است .

وی تصریح کرد: در سال 91 میزان صادرات 5 میلیارد و 500 میلیون دلار و میزان واردات نیز شش و نیم میلیارد دلار بوده است که این ارقام نشان می دهد در زمان دولت تدبیر و امید صادرات محصولات معدنی 15درصد افزایش و واردات همین محصولات نیز به نصف کاهش یافته است . 

 

انتهای پیام/ح

وجود 135 پهنه معدنی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.