آغاز مطالعات احداث خط سوم متروی قم

استاندار گفت: مطالعات خط سوم متروی شهر قم آغاز شده است و این خط را در شورای عالی ترافیک کشور مصوب خواهیم کرد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ صادقی،استانداربا اشاره به وضعیت خطوط متروی شهر قم اظهار کرد: در گذشته در مقابل اجرای پروژه منوریل در این شهر، خط دوم متروی شهر قم حذف شد، ولی با پیگیری‌های صورت گرفته خط دوم متروی این شهر به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسید.

وی افزود: حفاری نخستین خط متروی شهر قم از منطقه قلعه کامکار به میدان ولی عصر(عج) به پایان رسیده است، طول این خط 15 کیلومتر است و برای احداث ایستگاه‌ها و تامین واگن‌های مورد نیاز نخستین خط متروی شهر قم برنامه ریزی شده است.

استاندار قم افزود: حفاری خط دوم متروی شهر قم تا سه ماه آینده از منطقه پردیسان آغاز می‌شود و برای آغاز اجرای این طرح یک زمین به شهرداری قم واگذار شده است، طول خط دوم متروی شهر قم 18 کیلومتر است.

صادقی با اشاره به خط سوم متروی شهر قم اظهار کرد: مطالعات این خط آغاز شده است و خط سوم متروی شهر قم را پس از پایان مطالعات به تصویب شورای عالی ترافیک کشور خواهیم رساند.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: کار احداث قطار سریع السیر تهران قم اصفهان آغاز شده است و مذاکراتی را برای عبور این قطار از داخل شهر قم داشته ایم.

انتهای پیام/ش

مطالعات احداث خط سوم متروی قم آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار