لیبرمن از شهرک سازی غیر قانونی در کرانه باختری انتقاد کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اقدامی عجیب شهرک سازی غیر قانونی در کرانه باختری اشغالی را زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه شهرک سازی غیر قانونی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد، اقدامی که بر خلاف مواضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، اسرائیل بین شهرک هایی که مجوزهای لازم را به ویژه از وزارت جنگ دریافت کرده اند و شهرک هایی که شهرک نشین ها بدون مجوز می سازند تمایز قایل است اما اسرائیل از سال 1967 کرانه باختری را اشغال کرده و از نظر حقوق بین الملل همه شهرک ها غیر قانونی است.
 
طبق گزارش رادیو نظامی اسرائیل، لیبرمن در جمع خبرنگاران اعلام کرد شهرک های غیر قانونی خسارات قابل توجهی به شهرک سازی وارد کرده است.
 
اما نتانیاهو روز دوشنبه همه شهرک ها را قانونی اعلام کرد بدون آنکه بین شهرک های قانونی و غیر قانونی تمایز قایل شود. نخست وزیر اسرائیل در سخنانی در شهرکی در کرانه باختری گفت: اینجا زمین ماست. ما به اینجا ( کرانه باختری ) برگشتیم تا بمانیم. ما هیچ بنایی را روی سرزمین اسرائیل تخریب نخواهیم کرد.
 
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد که به رام الله در کرانه باختری سفر کرده است روز سه شنبه اعلام کرد شهرک سازی یعنی بناهای غیر نظامی اسرائیل در سرزمین های اشغالی از دید حقوق بین الملل غیر قانونی است و به عنوان مانعی بزرگ بر سر راه تلاش برای صلح به حساب می آید.
 
لیبرمن همچنین قانون مورد حمایت دولت را که به اسرائیل امکان می دهد در کرانه باختری اشغالی صدها هکتار زمین متعلق به مالکان خصوصی فلسطینی را تصرف تا به شهرک های غیر قانونی شکل قانونی بدهند محکوم کرد.
 
انتهای پیام/  

انتقاد وزیر جنگ اسرائیل از شهرک سازی غیرقانونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار