تجمع واعتراض چندباره ساختمان سازان به اجباربکارگیری مهندس مجری

برای چندمین بار جمعی از ساختمان سازان شهراراک در اعتراض به اجبار استفاده از مهندس مجری جلو درب نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در اراک تجمع کردند.

تجمع واعتراض چندباره ساختمان سازان به اجباربکارگیری مهندس مجری به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  برای چندمین بار جمعی از ساختمان سازان شهراراک اعم از ساختمان سازان شخصی و انبوه سازان در اعتراض به الزام استفاده از مهندس مجری در ساختمان؛برای چهارمین بار در سال 96 این بار جلو نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی تجمع کردند.

تجمع کنندگان  گفتند: در بحث حضور مهندس مجری در ساختمان یکی اینکه مهندس مجری دائم در ساختمان حضور ندارد و دیگر اینکه بابت مهندس مجری مالک ساختمان باید به ازای هر متر مربع زیر بنا حد اقل ۴۰ هزاتومان بپردازد که با ضرب این عدد در متراژ زیربنا رقم میلیونی بر ساختمان ساز تحمیل شده و باعث گرانی ساختمان می‌شودو رکود ساخت و ساز را به همراه خواهد داشت.

تجمع کنندگان همچنین افزودند: در حالیکه اواخر سال ۹۵ دیوان عدالت اداری با صدور رای بازنگری در پروژه‌های ساختمانی ،مجری ذیصلاح (مهندسان مجری نظام مهندسی) را از پروژه‌های ساختمانی حذف کرد اما با این وجود راه وشهرسازی و نظام مهندسی استان مرکزی این قانون را اجرا نکرده و همچنان بر حضور مهندس مجری در ساختمان تاکید دارند.

افزایش چند برابری مبلغ پرداختی بابت مهندس مجری از سال گذشته تا کنون از دیگر موضوعاتی بود که تجمع کنندگان مطرح کردند.

اول شهریورماه ،تیرماه ومرداد ماه 96 هم جمعی از ساختمان سازان شهراراک در اعتراض به الزام استفاده از مهندس مجری در ساختمان تجمع کردند.

بیست و ششم تیر ماه هم تعدادی از اعضای سازمان نظام مهندسی استان مرکزی با تجمع حذف مجری از چرخه ساخت و ساز را به معنای نادیده گرفتن دانش و تخصص مهندسان ساختمان دانستند.

انتهای پیام / ج

اعتراض انبوه سازان وساختمان سازان شخصی در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.