اعتراض مجدد ساختمان سازان به اجباربکارگیری مهندس مجری

جمعی از ساختمان سازان شهراراک در اعتراض به اجبار استفاده از مهندس مجری جلو نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جمعی از ساختمان سازان شهراراک اعم از ساختمان سازان شخصی و انبوه سازان در اعتراض به الزام استفاده از مهندس مجری در ساختمان؛برای سومین بار در سال 96 این بار جلو نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی تجمع کردند.

اعتراض مجدد ساختمان سازان به اجباربکارگیری مهندس مجری

تجمع کنندگان در مصاحبه با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اراک گفتند: در بحث حضور مهندس مجری در ساختمان یکی اینکه مهندس مجری دائم در ساختمان حضور ندارد و دیگر اینکه بابت مهندس مجری مالک ساختمان باید به ازای هر متر مربع زیر بنا حد اقل ۴۰ هزاتومان بپردازد که با ضرب این عدد در متراژ زیربنا رقم میلیونی بر ساختمان ساز تحمیل شده و باعث گرانی ساختمان می‌شودو رکود ساخت و ساز را به همراه خواهد داشت.

تجمع کنندگان همچنین افزودند: در حالیکه اواخر سال ۹۵ دیوان عدالت اداری با صدور رای بازنگری در پروژه‌های ساختمانی ،مجری ذیصلاح (مهندسان مجری نظام مهندسی) را از پروژه‌های ساختمانی حذف کرد اما با این وجود راه وشهرسازی و نظام مهندسی استان مرکزی این قانون را اجرا نکرده و همچنان بر حضور مهندس مجری در ساختمان تاکید دارند.

افزایش چند برابری مبلغ پرداختی بابت مهندس مجری از سال گذشته تا کنون از دیگر موضوعاتی بود که تجمع کنندگان مطرح کردند.

مصطفوی رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان مرکزی هم در مصاحبه با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اراک گفت:بر اساس ماده چهار قانون حضور مهندس مجری در پروژه های ساختمانی طبق قانون الزامی میباشد اما با همفکری مدیریت اجرایی استان میتوان این مشکل را برطرف کرد.

مصطفوی افزود: از سال گذشته تا کنون الزام حضورمجری در ساختمان از سوی معاونت عمرانی استانداری مرکزی لغو شده است که در این ربطه نزدیک به 400 پرونده بدون حضور مجری در ساختمان از سوی شهرداری صادر شده است.


تیرماه ومرداد ماه 96 هم جمعی از ساختمان سازان شهراراک در اعتراض به الزام استفاده از مهندس مجری در ساختمان مقابل اداره راه وشهرسازی استان مرکزی تجمع کردند.

بیست و ششم تیر ماه هم  تعدادی از اعضای سازمان نظام مهندسی استان حذف مجری از چرخه ساخت و ساز به قوت خود باقی است و این به معنای نادیده گرفتن دانش و تخصص مهندسین ساختمان است 

انتهای پیام / ج

اعتراض ساختمان سازان اراک به الزام حضور مهندس مجری در ساختمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.