پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران برای گردش پایان هفته؛

امامزاده معصوم (ع)، مکانی که نباید بازدید از آن را فراموش کرد

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم تابستانی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از پایتخت پر از دود و دم باید آدرس مکان دیدنی خوب داشته باشید تا حال و هوای خوبی برای شروع هفته کاری جدید برای شما ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان بقعه متبرک "امزاده معصوم" شهر تهران است که در منطقه 10 در خیابان قزوین بین گمرک و سه راه آذری واقع شده است.

امامزاده معصوم (ع)، مکانی معنوی و آرام برای به آرامش رسیدن شما

 امامزاده معصوم(ع)، مکانی معنوی و آرام برای به آرامش رسیدن شما

زیارتگاه امامزاده معصوم(ع) در کنار جاده تهران – قزوین، میان تهران و امامزاده حسن(ع) قرار دارد، این امامزاده در تمام روزهای سال مهمانان خاص خود را دارد. "امامزاده معصوم" از نوادگان امام محمد باقر(ع‌) است که در سال ۲۰۳ قمری، به همراه امام‌رضا(ع‌) و 430 نفر دیگر، به دستور هارون از بغداد اخراج و وارد ایران شدند.

قدمت تاریخی ساختمان زیارتگاه امامزاده معصوم(ع)، به دوره صفویه باز می‌گردد. ساختمانی ساده و بی‌پیرایه‌ که گنبد فیروزه‌ای رنگ و کاشی کاری زیبای آن  به سبک عهد صفویه ‌است و زینت بخش این بقعه متبرک است.

بنای امامزاده معصوم(ع) در زمان شاه عباس صفوی به شکل بقعه درآمد و مساحت آن در حدود 1200 متر مربع و مساحت ساختمان زیارتگاه با حیاط بیش از 2000 متر مربع است‌.

رواق نسبتا کوچکی در ضلع شرقی و غربی داخل حرم وجود دارد. در ایوان جنوبی 2 کتیبه کوچک مرمر در دو طرف درب حرم نصب شده است که یکی متعلق به سال1040 قمری و  دیگری متعلق به 1240 قمری است که دستخوش تعمیر و مرمت شده است.

آیینه‌کاری زیبای داخل زیارتگاه در سال 1373 شمسی انجام شده است و منظره زیبا و چشم نوازی را در چشم زائران و بازدیدکنندگان به وجود آورده است.

امامزاده معصوم (ع)، مکانی معنوی و آرام برای به آرامش رسیدن شما

گنبد بقعه متبرکه امامزاده معصوم(ع)، سبک گنبدهای معماری عصر صفوی (نقش جهان اصفهان) را تداعی می‌کند. نقوش روی گنبد زیبایی و جلوه خاصی به این بنا بخشیده است و هنر خوش ذوق هنرمندان ایرانی را به رخ می کشد.

امامزاده معصوم (ع)، مکانی معنوی و آرام برای به آرامش رسیدن شما

آنچه بر نورانیت و قداست فضای ایوان جنوبی بقعه امامزاده معصوم (ع) افزوده است، وجود قبور پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که حال و هوای زائران را صفای دیگری می بخشد.

امامزاده معصوم (ع)، مکانی معنوی و آرام برای به آرامش رسیدن شما

 امکانات رفاهی امامزاده معصوم(ع)

امامزاده معصوم(ع) دارای فضای سبز وسیع، زائر سرا، پارکینگ و امکانات رفاهی مناسب در جهت تامین آسایش و آرامش زائران و مهمانان این مجموعه زیارتی سیاحتی بوده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، وجود پارک ها و بوستان های متعدد در نزدیکی این زیارتگاه از جمله مواردی است که لذت گذران وقت و حضور در آن را دو چندان می کند. وجود رستوران ها و غذاخوری ها نیز شما را از دغدغه تامین غذا در این سفر رها می کند.

امامزاده معصوم (ع)، مکانی معنوی و آرام برای به آرامش رسیدن شما

 مهم‌ترین مسیر دسترسی به امامزاده معصوم(ع)، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. اتوبوس های تندرو در مسیر آزادی - خاوران، از جمله وسایلی است که شما می توانید با استفاده از آن به راحتی به امامزاده معصوم(ع) یروید. همچنین می توانید با استفاده از مترو در ایستگاه بریانک، واقع در خط 7 مترو به این مکان معنوی، آرام و دلنشین سفر کنید. اگر هم قصد استفاده از خودروی شخصی را دارید، همانطور که گفته شد مشکل پارکینگ برای شما وجود نخواهد داشت و می توانید با عبور از میدان گمرک و خیابان قزوین و با فاصله کوتاهی قبل از رسیدن به سه راه آذری به این مکان مطهر وارد شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار