نامه دردناک همسر شهید محسن حججی برای همسر شهیدش

همسر شهید حججی در نامه ای به همسرش می‌گوید: محسن جان؛مرد من.در این مدت که نبودی ولی بودی اتفاقات زیادی افتاد.

همسر خوبم؛ اگر عشق به تو نبود آرامش من هم نبود/ بیا و‌ برایم از لحظه لحظه شیرینی های این سفر بگو!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهید محسن حججی یکی از نیروهای لشکر زرهی 8 نجف اشرف و از نیروهای فعال موسسه شهید احمد کاظمی بود. او اهل اصفهان و 25 ساله بود که در منطقه مرزی عراق و سوریه طی یورش داعش، اسیر و دو روز بعد از اسارت همچون سالار شهید اباعبدالله الحسین علیه السلام به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکرش در دست تروریسیت های داعش باقی ماند. از این شهید بزرگوار یک فرزند دو ساله به یادگار مانده است.

حال پس از گذشت کمتر از یک ماه از شهادت شهید حججی, طبق توافق حزب الله لبنان با داعش, حزب الله لبنان پیکر مطهر شهید محسن حججی را از داعش پس گرفت. به همین مناسبت همسر شهید محسن حججی نامه‌ای را خطاب به همسر شهیدش نوشته است که متن این نامه در ادامه می‌آید:

بسم رب الشهداء و‌الصدیقین
سلام بر حسین و یارانش و سلام بر محسن عزیزم.
میم، مثل حسین
42روز پیش راهی سفرت کردم.سفری پر از خطر، اما پر از عشق.سفری که بازگشت از آن یا برگشتن بود یا ماندن.سفری که برگشتنش زندگی بود و ماندنش هم زندگی.اولی زندگی در دنیا و‌ دومی زندگی هم در دنیا و هم در آخرت.هر چه بود عشق بود و عشق.
خودم هم ساکت را بستم و وسایلت را جمع کردم.از زیر قرآن ردت کردم.آخرین نگاهت هنوز پیش چشمانم هست.ای کاش بیشتر نگاهت کرده بودم، هم چشمانت را، هم قد و‌بالایت را، هم سرت را.
راستش را بخواهی فکر نمی‌کردم این قدر پر سر و صدا شود رفتنت. نه فقط رفتنت، حتی آمدنت.
عزیز دلم؛ دروغ چرا؟ خیلی دلم برایت تنگ شده است.میدانم که تو هم همین حس و حال را داشته ای.شب قبل از عملیات زنگ زدی و‌گفتی:«دلتنگتان شده‌ام ».
آمدم بی تابی کنم....اما باز کربلا نگذاشت. آخرین دیدار رباب و همسرش.
آمدم بی قراری کنم...اما، به یاد روضه حضرت رباب افتادم.روضه رباب خداحافظی اش فرق می کند.وداع آخرش فرق میکند. خودت هم قبول داری، اصلا رباب جنس غمش فرق می کند. رباب سر، هم سرش را بریده دید. بالای نیزه دید. به دنبالش هم رفت. نمی دانم من هم سر، هم سرم را می بینم یا نه؟! اما ، می‌دانم به اسارت نمی روم.
همسر خوبم؛ اگر عشق به تو نبود آرامش من هم نبود. قبل از رفتنت به من گفتی :«صبور باش، بی تابی نکن، محکم باش، قوی باش، شیر زن باش».من هم گوش کردم.عشق به تو مرا به این اطاعت رساند.
محسن جان؛ سفیر امام حسین.خبر داری روز عرفه نزدیک است.نمی دانم امسال دعای عرفه را بیاد حاج احمد کاظمی بخوانم یا بیاد تو.چقدر زرنگ بودی و من تازه فهمیدم.عرفه، مسلم، حاج احمد، تو و شهادت.یک رازی پشت پرده هست که شما را بهم گره زده.
می‌گفتی:« یک شهید را انتخاب کنید، باهم رفیق باشید و تا آخر هم با هم بمانید».
گفتی :«زندگی ات را مدیون حاج احمد هستی»
گفتی:«من سر این سفره نشسته ام و‌رزق شهادتم را هم از این سفره بر میدارم».
تو حاج احمد را انتخاب کردی و حاج احمد هم تو را. مثل خودش هم رفتی؛ با عزت و سربلندی.

همسر عزیز و پدر مهربان، این روزها حضورت را بیشتر از قبل احساس میکنم.به این باور رسیده ام که شهدا زنده اند.خودت که شاهد بودی.بعضی مواقع علی آقا، پسرمان گریه می کرد، خیلی بی تابی می کرد.خسته که می شدم با تو حرف می‌زدم و می گفتم:«محسنم، علی را چه کار کنم؟ خودت بیا».تو می آمدی، چون علی آرام آرام می‌شد.
می‌دانم که همیشه هم قرار است پیشمان باشی.اصلا خودمانی تر بگویم، زندگی جدیدی را شروع کرده ایم. مثل همه زندگی ها سختی هایی دارد، مشکلاتی دارد.اما، مهم این است که من فقط تو را دارم.این زندگی هم تفاوت هایی دارد، چون زندگی مان با بقیه فرق می کند، مثل همان روزها پیوند این زندگی آسمانی است.

اما می‌دانم که باز برایم قرآن میخوانی، آن هم با ترجمه.کتاب خواندن هایمان ادامه دارد.گلستان شهدا هم که می‌رویم.مداحی هم برایم می کنی.
یادت هست چقدر این شعر را دوست داشتی.منم باید برم...آره، برم سرم بره....آن قدر گفتی و‌خواندی و گریه کردی و به سینه زدی که آخر هم رفتی.هم خودت و هم سرت.
راستی برایت نگفته ام، علی دیگر مثل قبل نیست.آرام تر شده.انگار فهمیده که بابایش قرار است بیاید و هر روز باید سنگ مزار پدرش را ببوسد تا خود صورتت را.همین هم برایش کافی است.
شب ها برایش قصه می گویم.یکی بود ، یکی نبود.پدری بود به نام محسن و ....با خودم قرار گذاشته ام هر شب یک داستان از تو برایش بگویم.موضوع های زیادی دارم.مثل، داستان روزهای گذشت و فداکاری ات در اردوهای جهادی.داستان عروس و دامادهایی که زندگی شان با عکس تو شروع شد.داستان فرزندی بنام امیر حسین که مادرش نامش را تغییر داد و شد محسن.داستان مشکلاتی که به واسطه متوسل شدن به تو حل شد.داستان مرد بودنت، نه ببخشید شیر مرد بودنت.

قصه ها را برایش می گویم تا بزرگ شود، مرد شود، جهادگر شود، ولایتی شود، پاسدار شود، شهید شود و مثل تو شود.
محسن دوست داشتنی ام؛ چه انقلابی به پا کرده ای؟!ببین.دنیا را زیر و رو کرده ای. دل ها را تکان داده ای. نه فقط در دنیای مجازی بیا و ببین برایت چکار کردند.برای آمدنت هم سنگ تمام می‌گذارند.رهبرمان هم گفتند:«محسن حججی، حجت بر همگان شد».

همسر مهربانم؛ بگذار از سکوت این شب ها هم برایت بگویم.با خودم فکر می کردم که اصلا مگر محسن من چند سال داشته؟ محسن جان، مرد من؛ جوان دهه هفتادی امروز علم اسلام افتاده است به دست تو، به نام تو. چگونه زندگی کرده ای، که خدا عاشقت شد. خدا که عاشقت شد تو را انتخاب کرد.وقتی خدا تو را خرید، اهل بیت هم به بازار آمدند. دوستت داشتند که تو هم عاشق آنها شده ای. عاشق که نه، اصلا تو مثل خودشان شده ای. دلنوشته هایت را خوانده ام. دوست دارم مثل حضرت علی اکبر در جوانی فدای اسلام بشوم...که شدی. می‌خواهم گوشه ای از مصائب حضرت زهرا (س) را بفهمم ....که فهمیدی.

درد بازو و پهلو را احساس کنم....که حس کردی. شهادت بی درد هم نمی‌خواهم. دوست دارم مثل ارباب بی کفن بی سر بشوم....بی کفن شدی، بی سر هم شدی.
سر دادی و سردار شدی.
مردانگی را در چشمانت دیدم وقتی که در دست آن ملعون وحشی اسیر بودی و پهلویت زخمی بود. ولی، تو ایستاده بودی.اصلا مگر می شود؟! اما نه، تعجب هم ندارد. از مادرت حضرت زهرا (س)به ارث برده ای. مظلومیت را هم از پدرت امیرالمومنین (ع).

با شنیدن نام تو، عاشورا برای من تکرار میشود. تکرار که نه، تجسم هم میشود.غریب گیر آوردنت.
خنجر...پهلو...زخم...اسارت...تشنگی...‌رجز خوانی...خیمه...آتش... دود...سر جدا... بدن بی سر....روضه ام‌تکه تکه شده.هر کلمه ای خودش زیارت ناحیه مقدسه است.یک نفر بگوید مگر امروز، روز عاشوراست.
اما همسرم، نگران نباش. ما را به مجلس و‌بزم شراب یزید نبردند.در حرم امام رضا(ع)برایت مجلس آبرومندانه ای گرفتند.همه این اتفاقات هم از همانجا شروع شد.حرم امام رضا(ع)؛شب قدر. تقدیرات تو آنجا رقم خورد و چقدر هم زیبا.
هنوز ادامه اش مانده. با آمدنت داری دلبری می‌کنی برای امام‌زمانت.
محسن جان؛مرد من.در این مدت که نبودی ولی بودی اتفاقات زیادی افتاد. چقدر برایت حرف دارم.ناگفته هایی به اندازه تمام سالهای با هم بودنمان.
تو هم بیا و‌برایم بگو.از لحظه لحظه شیرینی های این سفر.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نامه همسر شهید حججی به مناسبت بازگشت پیکر همسرش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
محسن جان خیلی دوستت دارم،داداشی هوای ما را هم داشته باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۳ دی ۱۳۹۹
چقدر قشنگ به آرزویشان رسیدن
Iran (Islamic Republic of)
روشنی
۰۷:۲۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
من در مقابل عظمت و شکوه شهید حججی از تمامی وجود سر تعظیم فرود می آورم و بسیار شرمسار این همه رشادت و شهامت و از خود گذشتگی برای این مملکت و اسلام هستم. خواهر صبورم شکیبایی در برابر مقام تو زانو میزند. درود خداوند به شما و همسر شهیدت. ما را هم دعایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۲۲:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
من خجالت می کشم
محسن دهه هفتاد ی بود ومن دهه شصتی
محسن دنیا رو بیدار کرد من چی؟
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
شهید حججی عزیزم خوشا به حالت...
هوای ما هارم از اون بالا داشته باش آقا... 7
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
فقط بگم نوکرتونم
Iran (Islamic Republic of)
عاشق امام حسین
۱۰:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
شهید حججی سلام
همسر شهید حججی سلام
شهید حججی شما که به بهترین شکل عاقبت بخیر شدید، شما و خانم تون برای من و نامزدم هم دعا کنید خیلی از لحاظ روحی اذیت و محتاج کمک ، خیلی دوست داره دوباره خوب بشه و همانند شهدا زندگی پر باری داشته باشه شما رو به ارباب مون امام حسین (ع) قسم میدم براش دعا کنید آرامش داشته باشه و بتونه تو این راه حسینی رو تا آخر حسینی وار تموم کنه
به امید دعای خیر شما بزرگواران
بسیار بسیار بسیار التماس دعا دارم
برای خواهر تون دعا کنید
یا حسین
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۹ دی ۱۳۹۸
خدا به پدر و مادرش و همسرش ۰۰۰۰ صبر بده۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
یا علی
یا علی گفتم و عشق آغاز شد عشق من به شهدا و شهادت بی پایانه
محسن جان دوست دارم برای مملکتم مهم باشم دعایم کن
Netherlands
زین الدین
۲۳:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
محسن جان خیلی دوستت دارم. التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
منم عاشق شهادتم من روهم دعا کنین که روزی شهیده حساب شم
Iran (Islamic Republic of)
رضا .تبريز
۱۱:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
باسلام به محضر خواهربزرگوارم خانم عباسي
ازاينكه به وصيت شهيد والا مقام محسن حججي عزيز و درخواست رهبر عزيزمان عمل كرديد تشكر مينمايم واين پيوند مبارك را خدمت شما تبريك عرض نموده وانشالله زير سايه خداوند زندگي خوب وموفقي داشته باشيد وازطرف اينجانب يكي اينكه دعاكنيد زيارت اين شهيد بزرگوار نصيب بنده وخانواده ام شود ودوم اينكه روي علي عزيز را ازطرف ما ببوسيد باتشكر التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۱۷:۱۶ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سلام .من صدیقه هستم از کشور افغانستان.از هنگامی که خبرشهادت شهید محسن راشنیدم.مثل خواهرش اشک ریختم.نمیدانم چرا.بخودم در تعجب بودم که این کارا برای شهدای تیپ فاطمیون.انجام ندادم .خوشابه حال این شهید .چه حالی باخداداشته وخداعاشق اش شد.کاش ماراهم باخود همراه کند در مسیری.که انتخاب کرد انتخاب شد.اللهم ارزقنا.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۱:۰۴ ۱۱ دی ۱۳۹۷
امدیوارم شهادت هم لایق ما بشود
من آرزوی شهادت دارم
دعا کن داداش محسن
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۱۱:۲۰ ۰۱ دی ۱۳۹۷
محسن برا ماهم دعا کن من می خام بیام
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۲۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
شهید عزیز تو را به حرمت خون پاکت دعایم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
شهادت مبارکت برادر عزیزم التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام بر محسن عزیز دراین دنیا و آخرت شفاعت مارا بکن
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۲۲:۱۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
به قرآن آرزوی شهادت دارم نمیدانم کی نسیبم میشود حججی جان برایم دعا کن عاشق شهادت و امام آخرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
خوشا به حال تو که شهیدی و ما در این دنیاییم نزد خدایت ارزو کن ماهم زود تر بیاییم
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۴:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
خوشا به سعادتت بردار محسن حججی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۷
محسن جان ما را هم شفاعت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۹ تير ۱۳۹۷
دوست شهیدم محسن جان‌. منم دعا کن مث خودت شهید بشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
محسن جان
شما زنده ای زنده تر از قبل
لحظه به لحظه ی شهادتت رو توی خواب دیدم...

داغونم
کمکم کن داداش
دست من گیر..
که این دست همان است که من
بارها از غم هجران تو بر سینه زدم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
یاد مظلومیت شهید حججی میفتم دلم میخواد داعشیان را با دستانم خفه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
محسن جان ما را هم شفاعت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
درود بر شهید محسن حججی روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
عارفه
۱۵:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
حال شما جه عالي ست خدا بهتر ميداند خوشا شير باكي كه خورديد دعاكوي ما هم باسيد
Iran (Islamic Republic of)
عارفه
۱۵:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
حال شما جه عالي ست خدا بهتر ميداند خوشا شير باكي كه خورديد دعاكوي ما هم باسيد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
من میخوام با همسر شهید حججی صحبت کنم
خیلی دنبالشم چون خیلی گرفتارم میخوام از همسر شهید حججی بخوام برام دعا کنه چطور میتونم باهاشون صحبت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
انشالله همونطور که عشق امام حسین و کربلا رو دردلشون پرورش دادن و از خدا شهادتی همچون ارباب بی سرخواستن همنشین ارباب شن. از خداهم برای شما صبرزینبی خواستارم . در بین مناجاتتون ماروهم از دعای خیرتون بی نصیب نزارین.
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۲:۱۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
با خواندان این نامه
اشک ریختم
خوشا به سعادت شما
مارو از دعای خیرتون بی نصیب نکنید
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ا....قربانی
۲۱:۱۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
سلام.خوشا به حال شما
.کلی گریه کردم.التماس دعا.
Iran (Islamic Republic of)
مهریان
۲۰:۰۱ ۲۱ دی ۱۳۹۶
محسن جان شهادتت مبارک
دنیا باید به داشتن زنانی چون مادر و همسرت و مردانی چون پدر و فرزندت افتخار کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۱۹ دی ۱۳۹۶
همسر عزیز شهید حججی.
ماروهم دعاکنید که سخت محتاج دعا هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خوش به سعادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خوش به سعادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
سلام باخوندنش یه لحظه حالم بدجور ال وهوای عاشورا گرفت .زهرا جان ماروهم دعاکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
سلام خواهر خوبم ،خداوند عجرشمارا باسیدالشهدا اباعبدالله الحسین محشور بفرمایدوهمچنین شهادتی همچون برادرعزیزمان آقامحسن برای علی آقای گل .خیلی ازماها مردمان حسرت همچین زندگی وشهادتی همچون برادر عزیزمون روخوردیم مخصوصا خودبنده ،درسته ازشمادورییم اما قلب ودل وروحوجسم مان پیش شماست وتا اخرین نفس پشت تمامی شهدای گرانقدرو والامقام بخصوص شهید سرافراز مملک ایران اسلامیشهید حججی ایستاده ایم واین شهید عزیز را الگو وهمراه زندگی ام کرده ام همیشه وهمجا در هر سر زمین پهناور ایران اسلامی راهشان را بارعایت حجاب ودفاع از مملکت ودفاع از حرم حضرت زینب (س)ادامه خواهم داد واز خداوند طلب همچین زندگی باعظت وگرانقدروشهادتی همچون شهادت شهید حججی خواستارم . انشاءالله خداوند به شما خواهر خوبم وعلی آقا توفیق همچین شهادتی پاک و
معصومانه مثل شهیدبرادر آقامحسن عزیز عنایت بفرماید وهمچنین برای من آمین یاربالعالمین.
Iran (Islamic Republic of)
محتاج دعا
۲۲:۱۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
معرفت به سن و سال نیست،ایشان ره صد ساله را بیست وپنج ساله پیمودند،خوشا به معرفتی چنین محکم.
اللهم الرزقنا شهادت،خوشا به احوال شما و زندگی با چنین مردی، مرد مرد،از احساسات زنانه ات گذر کردی و هرچه تو گذر کردی بر اقتدار مردت افزوده شد.بهترین همراهش،التماس دعا.....
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۸:۱۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
سلام واقعا به حال شما قبطه میخورم......خوشا به سعادت شما.......همسر من هم فوت شده ای کاش این جان رو در مقابل دفاع از حرم بی بی فدا کرده بود...منخیلی دوست داشتم که همسرم جزء شهدا باشه...از شما میخام که برا منم دعا کنین...التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
از اول تا آخر این نامه گریه کردم.خوشا به سعادتش... همسر منم آرزوی شهادت دارد برای ما هم دعا کنید...
Iran (Islamic Republic of)
الیناا
۲۰:۴۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
سلام من نتونستم نامه را تا اخر بخوانم خیلی ناراحت شدم واز خدای متعال برای شما صبر میخواهم هر روز هزاران بار می گویم مرک بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۴۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
با اینکه ازت بزرگترم ولی خیلی چیزا ازت یاد گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
مریم نصیری
۱۳:۴۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
ای شهید گرانقدر و جاودانه آفرین به مرامت، آفرین به غیرت و مردانگیت، احسن به تو که از حریم عقیله بنی هاشم شجاعانه و آگاهانه دفاع نمودی افتخار می کنیم به تو و همه همرزمانت، بهشت گوارای وجود نازنین همه شهدای معزز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
روحت شاد محسن جان نامه همسرت دنیا روضه است و شهادت تو افتخار هر ایرانی و تقوا و اخلاص تو مثال زدنی است مدافع ولایت و مدافع فرهنگ شهادت ، یادآور عاشورا ، یادآور اسیری زینب ،مدافع حرم شهید محسن حججی عزیز دوستت داریم به یادت هستیم همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
روحت شاد محسن جان نامه همسرت دنیا روضه است و شهادت تو افتخار هر ایرانی و تقوا و اخلاص تو مثال زدنی است مدافع ولایت و مدافع فرهنگ شهادت ، یادآور عاشورا ، یادآور اسیری زینب ،مدافع حرم شهید محسن حججی عزیز دوستت داریم به یادت هستیم همیشه
Iran (Islamic Republic of)
خیرابادی
۱۴:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
شهادتت مبارک
خداوند صبری مانند صبر ایوب به شما بدهد همسر شهید برای ما هم دعاکنید مثل ایشان شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
روحت شاد شهید عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۵:۵۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
شهادتین مبارک محسن جان خوش ب سعادتت
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
حججی شهادتت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۲:۱۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
خواهرم خوشا به سعادتت که زینبی زندگی میکنی مارو دعا کن که مثل تو زندگی کنیم شهادت مبارکت بردار محسن جان
Netherlands
زاروکی ج
۰۱:۰۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
الله وکیلی شرمندشونم
چقدر زیبا نوشته اند بدون شک شجاع ترین مرد سال بود
Iran (Islamic Republic of)
خانی
۲۲:۵۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
با سلام و احترام.
تقدیم به روح مطهر شهید حججی عزیز:
.
.
.
عشق را بـا خـون خـود كردي تـو معنـا اي شهيـد!

خـويـش را بـردي بـه اوج عـرش اعـلا ، اي شهيد!

زنـدگي تسليم تـو شد ، مــرگ خــالي از عــدم

زنـده تــر از تـو نمي بينـم بـه دنيــــا اي شهيـــــد!

در كـلاس عشـق تــو ، استــادهــا بنشستــه اند

كـــز تـو آمـوزنــد ســــرمشق الفبـــا، اي شهيد!

نــور مي پــاشي بسان مــاه بــــر قصر امـل

عشـق مي نوشد ز تـو عــاشقترين ها اي شهيد!

مـأمـنِ جــانْ پَـرورت ، ســـــرمنــزلِ مقصـــودها

حـــاصلي از بــاورت ، روحِ تـجلّا اي شهيـــــــــد!

عـــالمي حيـــران بـه شور و عشقبــــازي هاي تـو

گلشنـــي حسرت بـــه ديـدارِ تـو رعنـا، اي شهيد!



جــز خــدا واقف نـشد بـــر اوجِ عـرفـانِ تــــو كس

چــونكه گشتـــه عـاشقت آخـر خـدا را اي شهيـد!

تيــغِ هيبت مـــي زنـي انـديــــشه ي فـرعُوْن را

بـا يدِ بيضائي ات ، مانندِ موسي(ع) اي شهيد!

تـو عظيـم و اعظمـي ، عـاري ز نـقصان و عـــــدم

تــو شريف و اشرفي چون شاخِ طوبي اي شهيد!



موج موج از تــو سرازيــر است بــر رگهــاي عـشق

شورِ سرمستي كـه در خــونست پيـدا اي شهيد!

بــي تـــــو مـــي ميـــــرد جـهانِ عزّت و امّيــدها

بـي تـو مي خشكد گـلِ رازِ تـمنّـا اي شهيد!



تـو مــراد و عــــارفــــي در گـــلسِــتانِ معـــرفت

جـلوه ي روحِ تو را خواهم تماشا اي شهيــــــد!



بـر تـهيـدستـــان ، نـگاهــــــي از حضور پـاك بـاد

چـشم يـاري دارد از عشقِ تو دادا اي شهيد!

.
Iran (Islamic Republic of)
غریب
۱۶:۳۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
فقط از عمق وجودم به حال و روزتان غبطه میخورم
خوشا به چنین تقدیر و سعادتی
برا من روسیاه هم دعا بفرمایید
مشتاق دیدارتون هستم
اللهم الرزقنا شهادت ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
محمد عطاردي
۱۳:۳۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
حدی
۰۰:۰۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
واقعا نمیدونم چی بگم دارم از گریه منفجر میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
شهدا شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
خوش به سعادتش امیدوارم پسر من هم مثل محسن حججی عزیز باشه،از اولین روز شیر دادنش به عشق امام حسین (ع )شیرش دادم به عشق شهید شدن در راهش،امیدوارم به آرزوم برسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
ای کاروان آهسته ران
کارام جانم می رود
کان دل که با خود داشتم
با دل ستانم می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
شهادتت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
حججی شهادتت مبارککک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
بی شک جایگاه ومقامش عالیست وخداوند به شما خواهر گرامی صبر جلیل دهد وهمیشه سایه خداوند بالا سرتان باشد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۳:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
دلم میخوادبدونم چطورانسانی بودکه خدااینقدرگرون خریدش
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۳:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
دلم میخوادبدونم چطورانسانی بودکه خدااینقدرگرون خریدش
Iran (Islamic Republic of)
رح
۱۷:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
محسن جان بردارم عزیزم شهادتت مبارک.همسرشهیدخدابهت صبربده .نامه روکه خوندم کلی گریه کردم واقعاسخته .منم تامیتونم حجابمورعایت میکنم شایدبتونم اندکی روح شهیدوخانوادشوخوشحال کنم
Iran (Islamic Republic of)
رح
۱۷:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
محسن جان بردارم عزیزم شهادتت مبارک.همسرشهیدخدابهت صبربده .نامه روکه خوندم کلی گریه کردم واقعاسخته .منم تامیتونم حجابمورعایت میکنم شایدبتونم اندکی روح شهیدوخانوادشوخوشحال کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
ارزوی هر کسی هست که شهید بشه ولی خدا میدونه کیا رو به ای صورت از دنیا ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام همسر محسن شیر مرد چیزی که آرامت کنم ندارم بگویم فقط این را بدان که خداوند زنان پاک را برای مردان پاک میخواهد بی.شک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
خواهر شهادت اقا محسن را مقام معظم رهبری و شما همسر گرامیش و پدر و مادرش تبریک و تسلیت عرض می نمایم از خداوند متعال خواهنم که به شما صبر عنایت کند تا در کنار فرزند دلبندتان که تنها یادگار اقا محسن است راه ایشان را ادامه دهید
Iran (Islamic Republic of)
الینا
۱۴:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
زهرا جان همسر پاکدامن محسن عزیز....به حالت غبطه میخورم کاش من هم چنین همراه برگزیده ای در زندگی دیده بودم
وجود فرزند نازنینش برای تسلای قلب تکه تکه شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
خواهرعزیزوعزادارم باورکنیدشهیدمحسن حججی باخدایش معامله کرداوخدادیدکه دران لحظه اسارتش یقین دارم که انلحظه امام حسین ع به پیشوازش امده بودکه شهیدارام گامهای عاشقانه برمیداشدخواهرم من هم ازجانبازان. دفاع مقدس هستم ارزویم شهادت است
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۶:۵۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
واقعا دردناک بود.خواهرم خدا به شما صبر دهد.امیدوارم با امام حسین (ع) محشور شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
خوش به حالش اين جور مردن لياقت ميخواد
كاش دنيا پر از محسن بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
خوش به حالش اين جور مردن لياقت ميخواد
كاش دنيا پر از محسن بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
خدا به خانواده ی عزیزش صبر زینب عطا کند،چقد دردناک وقابل درک بود
Kazakhstan
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
خواهرم خوش به سعادتت با صبر زینبی . خوش به سعادت شهید عزیز وشما که هم در دنیا وهم در اخرت روسفیدید . خوش به سعادتت که انقدر قوی هستی . ما را از دعای خیرتون بی نصیب نزارید . شهید عزیز التماس دعا دارم . شهادتت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
نامه این همسر فداکار یه روضه کامله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
محسن جان .کاشکی من شجاعت تو را داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
محسن جان .کاشکی من شجاعت تو را داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
شهادتت مبارک عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
شهادتت مبارک عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
تبريزي
۰۹:۲۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
روح شهيد محسن حججي سردار قرن ايران و اسلام و سردار جاودان اسلام شاد باد و درود بر همسر فهيم و مجاهد و صبور و زينب گونه شان باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
بغض گلوم رو گرفت خدا به شما خواهر عزیز صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
بزارمنم بگم محسن جان منم برادری شهیددارم منم برادرم مثل توشهید شدشما شهداچه سری باآقا امام حسین داشتید اما برادرمن درجزیره ی مجنون تمام گوشت بدنش ریخت چهارم تیرشصت وهفت یه شعری دروصیت نامه اش بود مینویسم

آنانکه ره عشق گزیدند همه
درکوی شهادت آرمیدند همه آری کوی شهادت مخصوص مردان مرد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
سلام خواهر عزیزم خدا صبرت بده برادرم شهادتت مبارک خدا لعنت کند داعش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
سلام خواهر عزیزم خدا صبرت بده برادرم شهادتت مبارک خدا لعنت کند داعش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
خداوندا ما و فرزندانمان را نیز محب اهل بیت قرار بده و خریدارمان باش.آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
خواهر عزیزم دلتنگیت زیاده ولی صبرت بیشتره هربار میخونمش بیشتر شیفتش میشم دعا کن یه روز قسمت بشه بیام زیارتتون
Iran (Islamic Republic of)
اذربایجان
۲۳:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
خوش به سعادتت .شیر مردی مثل محسن داشتی
Iran (Islamic Republic of)
اذربایجان
۲۳:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
خوش به سعادتت .شیر مردی مثل محسن داشتی
Iran (Islamic Republic of)
اذربایجان
۲۳:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
خوش به سعادتت .شیر مردی مثل محسن داشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
خوش به حال او .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
نامتان تا آخرت باقی خواهد ماند
خواهر گرامی همسر محترم شهید حججی،
فرزندتان را نیز علی وار بپرورید...تا ایران جاویدتر گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
خواهر بسیار عزیز ...... شاید خیلی ها این نکته را درک نکنند اما می نویسم که
....بی شک این شهید بزرگوار حتما قسمتی از عزتش را مدیون توست ....تو و قلب بزرگ و پاکت ... انشالله با زینب کبری محشور می شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
خوش به سعادتتان سلام مارا به پیکر مطهرش برسانید ان عزیز دعا کنند برای عاقبت به خیری جوانان که مثل ایشان حسینی باشند دعا کنند اقا زودتر ظهور کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۰۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
خدا خیلی صبر بده .بغض گلویم را فشرده بود خیلی گریه کردم.
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۹:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
امان از دل زینب چه خون شد دل زینب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
رضوان الهی وهمنشینی با شهدای کربلا ومعشوقت حسین گوارایت باد فی روح وریحان خوشا به سعادتت لیاقت داشتی
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۷:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
واقعا خوشبحالشون منم بعداین با شهید حججی زندگی میکنم باهاشون رفیق میشم ازشون کمک میگیرم
به اربابمون قسم میدم تو زندگی کمکم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۶:۴۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
خوشا به حالتان.
و بدا به حال ما که در خواب غفلت به سر میبریم. میفهمیم و میدانیم که غافلیم اما کاری نمیکنیم.
۱۲