طی تذکری در صحن مجلس:

حسن‌نژاد: مهلت ۲ هفته‌ای رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر علوم پایان یافته است

نایب رئیس مجلس گفت: طبق قانون رئیس جمهور ۳ ماه فرصت دارد تا کابینه خود را تکمیل کند.

حسن‌نژاد: مهلت ۲ هفته‌ای رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر علوم پایان یافته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا طی تذکر آیین نامه با استناد به ماده 204 تا 207 آیین نامه داخلی مجلس و اخطاری با استناد به اصل 135 قانون اساسی در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 8 شهریورماه) مجلس، گفت: طبق این قوانین امروز آخرین روز مهلت رئیس جمهور برای معرفی وزیر علوم بود که بعد از گذشت 2 هفته هنوز معرفی نشده است.

نماینده مردم مرند و جلفا بیان داشت: طبق قانون اگر وزیری عزل، استیضاح یا استعفا دهد و یا رأی اعتماد نیاورد، لازم است سرپرستی برای وزارتخانه مشخص شود، اما فرهادی مشمول هیچ کدام از این موارد نبود.

مطهری: رئیس جمهور ۳ ماه فرصت دارد کابینه را تکمیل کند

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر آن را اتفاقی نادر دانست و گفت: روزی که رئیس جمهوری فهرست کابینه را اعلام کرد آقای فرهادی از حضور در کابینه انصراف داد که از این رو تذکر شما وارد است و رئیس جمهور 2 هفته زمان دارد تا کابینه را تکمیل کند.

نایب رئیس مجلس در ادامه با اشاره به تبصره 2 ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس بیان داشت: در این تبصره آمده اگر یک یا چند نفر از وزراتخانه ها «به هر دلیلی» وزیر نداشت، رئیس جمهور مطابق اصل 135 قانون اساسی می تواند حداکثر ظرف 3 ماه کابینه خود را تکمیل کند از این رو می توان این موضوع را توجیه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار