شهرستان اردکان قطب تولید محصولات کنجدی در استان یزد و کشور

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: استان یزد پتانسیل تولید 50 درصد از روغن کنجد مورد نیاز کشور را دارا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سید مسعود عظیمی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: استان یزد پتانسیل تولید 50 درصد از روغن کنجد مورد نیاز کشور را داراست.

 عظیمی افزود: این شرکت در راستای حمایت از صنوف تولیدی و توسعه واحدهای تولیدی محصولات کنجدی اقدام به ایجاد مجتمع کارگاهی محصولات کنجدی در شهرک صنعتی اردکان کرده است .

عظیمی با بیان این که این مجتمع کارگاهی محصول عملکرد خوشه محصولات کنجدی استان است، افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت بیش از 70 هکتار ایجاد شده است و در حال حاضر نزدیک به 70 واحد کارگاهی در آن مستقر شده‌اند که از این تعداد 15 واحد به بهره برداری و تولید رسیده‌اند .

وی با اشاره به این که شهرستان اردکان قطب تولید محصولات کنجدی در استان یزد و کشور است، گفت: در صورتی که حمایت‌های دولتی و ارائه سوبسید های لازم به واحدهای تولید کننده روغن کنجد اختصاص یابد، رونق چشمگیری در این صنعت ایجاد خواهد شد و شاهد ایجاد اشتغال قابل ملاحظه ای خواهیم بود .

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی یزد در خصوص اقدامات شرکت برای رونق بازار و صادرات محصولات کنجدی گفت: ایجاد کنسرسیوم صادراتی محصولات کنجدی از جمله مهمترین اقدامات حمایتی از این صنوف تولیدی است .

وی افزود: حضور در بازار روسیه، مالزی، کشور های حوزه خلیج فارس از جمله اقداماتی است که توسط این کنسرسیوم صورت گرفته است و نیز برنامه‌ریزی برای حضور مویرگی در زنجیره فروش محصول در بازار روسیه از جمله اقداماتی است که در دست اقدام است.

عظیمی خاطر نشان کرد: تغییر ظاهر و بهبود بسته بندی محصولات از جمله سایر اقدامات صورت گرفته است که در حال حاضر 4 واحد تولید کننده ظروف بسته بندی در شهرک صنعتی اردکان مستقر شده اند و نقش بسزایی در بهبود کیفیت بسته بندی تولیدات کنجدی داشته اند.

تغییر ظاهر و بهبود بسته بندی محصولات از جمله سایر اقدامات صورت گرفته است که در حال حاضر 4 واحد تولید کننده ظروف بسته بندی در شهرک صنعتی اردکان مستقر شده اند و نقش بسزایی در بهبود کیفیت بسته بندی تولیدات کنجدی داشته اند .

انتهای پیام/ ی

استان یزد تامین‌کننده 50 درصد از روغن کنجد مورد نیاز کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار