مدیرعامل شرکت ملی گاز استان سمنان;

آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به روستاهای بیارجمند

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به هشت روستای بیارجمند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا شریفی نژاد مدیرعامل شرکت ملی گاز استان سمنان با  بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۳ درصد جمعیت روستایی استان سمنان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند از عملیات گاز رسانی به هشت روستای بیارجمند با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با اجرای عملیات گاز رسانی هشت روستا شامل خانخودی، دستجرد، قلعه بالا، قلعه احمد، گیور، یزدو، دزیان و رزازان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

 

وی با اشاره به آغاز بهره برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای دامغان، افزود: گازرسانی به روستاهای رومنان، سبحان، سیدآباد، شریفیه، شوکت آباد، کبوترخان، معصوم آباد و کوشکو بخشی از پروژه گازرسانی به ۳۲ روستای منطقه قهاب رستاق دامغان است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان بابیان اینکه برای اجرای گاز رسانی به روستاهای دامغان ۱۷میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: با اجرای این پروژه امکان تحویل گاز با ظرفیت پنج هزار مترمکعب در ساعت به مبادی مصرف در منطقه ایجاد شده است.

 

شریفی نژاد در ادامه تصریح کرد: پروژه گازرسانی به روستای تاریخی و توریستی منصور کوه دامغان ازدیگر پروژه های هفته دولت امسال بود که با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال کلنگ زنی شد و ۹ روستای این بخش شامل طزره، مهماندویه، منصور کوه، سرخده، اگره، سیاپره و نمکه در آینده از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از آغاز عملیات گازرسانی به عباس آباد و چشمه سفید میامی با اعتبار ۴۴میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال نیز خبر داد و ابراز داشت: در این پروژه بیش از ۹هزار متر خط تغذیه فولادی با فشار ۲۵۰پی. اس. آی اجرا می شود.

 

وی افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به روستای فولاد محله نیز با اعتبار ۷۱میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال آغاز شد که با توجه به شرایط اقلیمی ویژه فولاد محله امیدواریم گازرسانی به این روستا رونق روز افزون را برای این منطقه فراهم کند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به استقبال این شرکت از پیوستن صنایع و تولیدکنندگان به مجموعه مشترکان این شرکت و ایجاد زمینه توسعه صنعت و رونق تولید با بیان اینکه گاز رسانی به شهرک های صنعتی و صنایع گچ سرخه درآخرین روز هفته دولت به بهره برداری رسید، ابراز داشت: برای اجرای این پروژه بیش از سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که با ایجاد خط تقویت جدید گاز در شهر سرخه برای ۲۰ سال آینده مشکل کمبود یا افت فشار گاز به وجود نخواهد آمد.

 

شریفی نژاد به پروژه گاز رسانی به مجتمع گلخانه ای درجزین نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه با اقدامی جهادی در مدت ۱۵۰ روز و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال بهره برداری رسید که در این راستا بیش از شش هزار و ۴۰۹ متر شبکه داخلی گازرسانی در این مجتمع اجرایی و ۳۰ علمک در این مجتمع نصب شده است.

 

وی به افتتاح پروژه گاز رسانی به اعتضادیه سمنان در هفته دولت نیز اشاره کرد و افزود: برای این طرح اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون تومان در مدت پنج ماه با کار جهادی به بهره برداری رسید همچنین چهار هزار و ۶۰ متر شبکه پلی اتیلن با فشار ۶۰ پی اس آی را در خود جای داده که می تواند در تقویت نیاز مصرفی مردم موثر باشد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت :  میانگین ضریب نفوذ گاز در روستاهای کشور ۶۹ درصد است که امیدواریم با اجرای پروژه های در دست اقدام تا پایان سال ۹۶ ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان به ۸۵ درصد برسد.


انتهای پیام / ه


گازرسانی به روستاهای بیارجمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار