ابوالفتح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استیضاح رئیس‌جمهور در آمریکا نیاز به اعلام جرم دارد

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه بحث استیضاح ترامپ فعلا جدی نیست، گفت: در ایالات متحده فرآیند استیضاح هر مقام فدرال از جمله رئیس‌جمهور نیاز به اعلام جرم دارد.

استیضاح هر مقام فدرال از جمله رئیس‌جمهور در آمریکا نیاز به اعلام جرم داردابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عزل و نصب‌های پیاپی در کاخ سفید، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر اختلاف عمده‌ای درون دولت ترامپ به خصوص میان مشاوران او مبنی بر نحوه مواجهه‌ با موضوعات نژادی و حوادث خونینی که در شهر شارلوت ویل اتفاق افتاد، بروز کرد و منجر به درگیری بین نژادپرستان و گروه‌های ضد نژادی شد.

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه همسویی و همدلی ترامپ نسبت به گروه‌های افراطی، دست راستی و نژاد پرست با انتقاداتی درون دولت مواجه شد، افزود: ترامپ به دلیل رفتارش تحت فشار قرار گرفت و موضعش را تعدیل داد و حرکت‌های خشونت آمیز جریان‌های راست افراطی را محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مشاوران او که پیش از این متهم به همسویی با جریان افراطی بودند، مورد انتقاد قرار گرفتند، تأکید کرد: "استفان بنن" مشاور استراتژیک رئیس‌جمهور آمریکا متهم به تأثیرگذاری در مواضع غیر اصولی ترامپ شد و در نهایت کناره‌گیری کرد.

ابوالفتح با بیان اینکه پس از او "سباستین گوکا" معاون دونالد ترامپ  از  جریان ناسیونالیست‌های نزدیک به دست راستی‌ها نیز مجبور به کناره گیری شد و اختلاف عمیقی بین  هوادرادان رئیس‌جمهور آمریکا به وجود آمد، گفت: برخی معتقدند باید از سیاست‌های ملی‌گرایانه در عرصه‌های اجتماعی  و سیاست‌خارجی مانند تاکید بر هویت سفید و بازگشت به درون مرزها و برهم زدن توافقات بین المللی مانند پیمان پاریس  حمایت کرد که رهبری آنان بر عهده "استفان بنن" بود.

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه گروه دوم که به‌دست دختر و داماد ترامپ یعنی ایوانکا و کوشنر هدایت می‌شوند بیشتر بر مواضع همکاری‌های جهانی و تاکید بر مواضعی که وال استریت پیروی می‌کند تاکید دارند و در نهایت  این اختلاف نظرها بین دو گروه منجر به این شد که دو نفر از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا از قدرت خارج شوند.

وی با اشاره به احتمال استیضاح ترامپ، گفت: این بحث جدی نیست، چرا که در ایالات متحده فرآیند استیضاح هر مقام فدرال از جمله رئیس‌جمهور نیاز به اعلام جرم دارد و اول باید یک شکایت تنظیم و اتهامی به فرد وارد شود، سپس  این موضوع در کنگره به بحث گذاشته شود و مجلس نمایندگان  با تشکیل دادگاه برای فرد متهم موافقت کند و پرونده به سنا ارجاع شود که  تا کنون چنین چیزی  مطرح نبوده است.

انتهای پیام/

بحث استیضاح ترامپ جدی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار