رئیس پارک ملی بختگان خبر داد؛

نجات ۴هزار پرنده در تالاب بختگان

رئیس پارک ملی بختگان گفت: با اقدام به موقع 70 نفر از جامعه محلی بسترم طی عملیاتی، نزدیک به ۴ هزار پرنده از مرگ حتمی نجات داده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جانی رئیس پارک ملی بختگان گفت: به منظور بررسی وضعیت جوجه فلامینگوها، تعدادی از دوستداران محیط زیست نی ریز به صورت میدانی از زیستگاه این پرندگان در تالاب بختگان بازدید کردند.


جانی اظهار کرد: به دنبال بارش‌های مناسب و آبگیری نسبی تالاب بختگان در اوایل امسال، فلامینگو‌ها در این تالاب لانه گزینی و زادآوری کردند.


وی افزود: به علت تبخیر شدید و خشک شدن بستر تالاب، احتمال داشت چند هزار قطعه از این پرندگان زیبا بر اثر گرسنگی و بی آبی تلف شوند که خوشبختانه با اقدام به موقع 70 نفر از جامعه محلی بسترم طی عملیاتی، با حفر سه رشته کانال کم عمق در فاصله ۴ کیلومتری ساحل جنوبی جزیره منک، سبب جمع شدن مقدار قابل توجهی آب در این کانال‌ها شدند و نزدیک به ۴ هزار پرنده را از مرگ حتمی نجات دادند.


جانی با بیان اینکه در آخرین بررسی تعیین وضعیت فلامینگوهای جوان مشخص شد که نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت این پرندگان به دلیل مهیا شدن شرایط پرواز، منطقه را ترک کرده اند، ادامه داد: احتمال دارد در یکی دو هفته آینده، جمعیت باقیمانده آن‌ها که حدود ۹۰۰ قطعه تخمین زده می‌شود، در سلامت کامل از تالاب بین المللی بختگان مهاجرت کنند.


رئیس پارک ملی بختگان تصریح کرد: تعدادی از مردم محلی روستای چشمه انجیر ضمن حضور داوطلبانه در نزدیکی زیستگاه، و پایش شبانه به حفاظت از این گونه ارزشمند کمک می‌کنند، که جای تقدیر ویژه دارد.
انتهای پیام/ر


بررسی وضعیت جوجه فلامینگوها در تالاب بختگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.