استاندار اردبیل؛

استان اردبیل به قطب تولید برق کشور تبدیل شده است

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل به قطب تولید برق کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل به قطب تولید برق کشور تبدیل شده است، گفت: در چهار سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان در حوزه برق استان اردبیل هزینه شده است.

وی افزود: با اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه برق استان اردبیل به قطب تولید برق کشور تبدیل شده است و باید از این ظرفیت در راستای توسعه تولید به ویژه در بخش صنعتی و تولیدی بهره برده و زمینه‌ساز توسعه استان شویم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه برای نخستین بار 350 میلیون دلار به بخش بخار نیروگاه سبلان در دولت یازدهم اختصاص یافته است، گفت: در چهار سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان در حوزه برق استان اردبیل هزینه شده و این امر زمینه‌ساز اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مناسب در حوزه برق در استان شده است.

خدابخش از افزایش توان تولید اسمی نیروگاه سبلان خبر داد و اظهار کرد: از مدیران دولتی استان انتظار می‌رود تا از وزارتخانه‌های تابعه درخواست تفویض اختیار کنند چرا که اینکه مدیران برای انجام یک کار معمولی که در این استان به آسانی قابل اجراست با وزارت مکاتبه کرده و یا به طور حضوری به مرکز مراجعه کنند منطقی و قابل قبول نیست.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع صنایع غذایی لمان با حضور معاون رئیس جمهور و نیز کشتارگاه صنعتی آرتا جوجه سبلان به عنوان یکی از مجهزترین کشتارگاه‌های طیور کشور بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیروگاه برق chp انگوت در شهرستان گرمی نیز فردا افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

خدابخش همچنین گفت: از پروژه‌های شاخص استان که در هفته دولت افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید گازرسانی به 100 روستای استان بود که همزمان با این امر گازرسانی به 147 روستا نیز در استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 96 به تمام روستاهای بالای 20 خانوار در سطح استان اردبیل گازرسانی انجام خواهد شد، تصریح کرد: در راستای افزایش رفاه و آسایش ساکنان در مناطق روستایی تلاش می کنیم تا روستاییان را از خدمات هر چه بیشتر بهره‌مند کنیم که اجرای پروژه‌های گازرسانی در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

انتهای پیام/ح

هزینه 2 هزار میلیارد تومان در حوزه برق استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.