ایران زمین/ 107

واریان؛ بهشتی زیبا در دل طبیعت + تصاویر

روستای واریان که در ابتدای جاده کرج-چالوس واقع شده، بهشتی زیباست که با قایق می‌توان از آن بازدید کرد!

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاده کرج - چالوس همواره به عنوان یکی از جاده‌های زیبای کشورمان در مرکز توجه گردشگران قرار دارد، اما شاید کمتر کسی بداند که در ابتدای این جاده و با گذر از سد می‌توان بهشتی زیبا به نام روستای واریان را دید. در اینجا باید گفت؛ هر که قصد بازدید از واریان را دارد، باید از قایق استفاده کند!

واریان؛ بهشتی زیبا در دل طبیعت

 

بنا بر این گزارش، روستای واریان در دامنه کوه و در کنار دریاچه‌ای که بر اثر ساخت سد شکل گرفته است، دیده می‌شود. این روستا مکانی ییلاقی است و ماهیگیری یکی از تفریحات مرسوم اهالی آن به حساب می‌آید.

واریان؛ بهشتی زیبا در دل طبیعت


روستای واریان، در گذشته یعنی پیش از دهه ۱۳۴۰ به روایت کربلایی حاج غلامحسین بهرامی شامل ۱۸ محله با نام‌های کیان، عبادان، پسه‌ده، توکلان، آهنگران، شاگیان، ساربان، جیرین سران، باغ خلیل، ایسیوول، باغ محله، قدمان، قیاسان، گریان، دومالان، مسگران، آن طرف آب و میون‌سرا بود، اما هم‌اکنون فقط ۷ محله با عناوین خراسانیان، کافر دره، خش دره، کل دره، دره وانو، دیمان جار و هاقوری را در برگرفته است.

واریان؛ بهشتی زیبا در دل طبیعت


شایان ذکر است؛ محله هاقوری از زمین‌های روستایی واریان بوده که هم‌اکنون به دلیل خریدن این زمین‌ها توسط دولت و رسیدگی نشدن به آن‌ها کاملا خشک شده و از بین رفته‌اند. این محله دو درخت گردوی بسیار قدیمی دارد.

 

انتهای پیام/

 

روستای واریان را بیشتر بشناسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار