دبیرخانه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تشکیل شد

حشمتی معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل دبیرخانه بیشت و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.

تشکیل دبیرخانه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریمبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمراسم تجلیل از دست اندرکاران و فعالان بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم با اشاره به اینکه در سال های گذشته موضوع فهم قرآن به عنوان شعار نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مطرح شد، گفت: خوشبختانه از این امر استقبال گسترده بعمل آمد و ما ناچار شدیم فهم قرآن را در همه فعالیت‌هایمان متجلی کنیم و بازتاب آن را در تمامی امور داشته باشیم. بخشی از فهم قرآن بکار بردن قرآن در اخلاق و زندگی است و ما قرآن را کتابی برای زندگی می بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی در ادامه با بیان اینکه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور ٥٠ نهاد ، سازمان و وزارت خانه تشکیل شد و جمعیت زیادی برای انجام این نمایشگاه همکاری و تعامل داشتند، افزود: نمایشگاه قرآن واقعا یک نمایشگاه ملی است، حدود ٢٠ سازمان و وزارت خانه از بیرون کمک می کنند و مجموعه هایی هستند که به صورت محتوایی در نمایشگاه قرآن شرکت می کنند و ١٠ سازمان نیز پشتیبانی هایی خاصی در این راستا انجام می دهند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از معاونین وزرا ، روسای سازمان ها و نهادهای دولتی و مردم نهاد ، اظهار داشت: شبکه های گوناگون رسانه ملی در نمیشگاه قرآن سنگ تمام گذاشتند و هر چه در توان داشتند کمک کردند .با وجود تمام محدودیت هایی که برای مصلی امام خمینی(ره) در خصوص ساخت و ساز وجود دارد و هنوز کامل نشده بود ،با کمک های بسیار مکان مصلی برای برگزاری نمایشگاه قرآن به خوبی آماده سازی شد.

حشمتی در ادامه از تشکیل دبیرخانه بیشت و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبرداد و گفت:بنده از نظرات دوستان در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن همواره استقبال می کنم. به علاوه، انتخاب شعار نمایشگاه قرآن مبنی بر فهم قرآن می باشد و تحقق و بکارگیری این امر بسیار دشوار است چرا که نیازمند نیروی انسانی، بهره گیری از طرح های نوین، سازمان و اعتبار جدید می باشد و امیدواریم در سال آینده برای فراهم کردن این عوامل با مشکل مواجه نباشیم.همچنین مراسم های زیادی در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار شد که از جمله آن می توان به تجلیل از خادمان و فعالان قرآنی اشاره کرد.

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری  جلساتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه و تعمیق فعالیت های قرآنی اظهار داشت: ایشان از طرح ها استقبال کردند و امیدواریم ساز و کار این برنامه ها را بتوانیم اجرایی کنیم و در سال های آینده به کار گیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی منیریان
۱۵:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
سلام.به نظر من انشاءالله برای سال آینده
شرکت سما پردازش ایرانیان رو نیز جزء ناشران نمایشگاه قرار بدین.باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
علی منیریان
۱۵:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
سلام.به نظر من انشاءالله برای سال آینده
شرکت سما پردازش ایرانیان رو نیز جزء ناشران نمایشگاه قرار بدین.باتشکر.