خلیفه: اشتباهات داوری در کسب عنوان قهرمانی تکواندو تاثیری نداشت

سرمربی تیم ملی تکواندو دانشجویان گفت: اشتباهات داوری در مسابقات دانشجویان زیاد بود، اما تاثیری در کسب عنوان قهرمانی جهان نداشت.

سید نعمت خلیفه در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد عملکرد تیم ملی در مسابقات دانشجویان جهان بیان کرد: بیست و نهمین دوره این رقابت ها به میزبانی کشور چین تایپه برگزار شد و تیم ملی با 8 تکواندوکار در این دوره حضور یافت و در نهایت با کسب 4 مدال طلا و یک نقره در جایگاه قهرمانی ایستاد.

او افزود: از هشت تکواندوکار کشورمان، 5 بازیکن توانستند به مرحله فینال راه پیدا کنند و تنها در سه وزن به دلیل اشتباهات داوری از کسب سکوی بازماندیم اما در نهایت موفق به تکرار عنوان قهرمان شدیم.

خلیفه ادامه داد: در وزن منفی 68 کیلوگرم سید حسین ثانی از حریفش جلو بود و با یک اخطاری که داور به او داد نتیجه بازی مساوی شد و در راند طلایی ثانی نتیجه را واگذار کرد و به دلیل اشتباه داور از دور رقابت ها کنار رفت.

سرمربی تیم ملی دانشجویان تصریح کرد: در وزن منفی 80 کیلوگرم امیر حسین امیدی در مبارزه خود پیش افتاد اما به دلیل اشتباه داروی که خود مسئولان برگزاری و کمیته فنی آن را بیان کردند یک ثانیه به پایان بازی اضافه شد و این اتفاق در نهایت منجر به شکست ملی پوش ما شد.

او در ادامه عنوان کرد: فرشاد قیاس شندی نیز به دلیل اخطار داور به راند طلایی کشیده شد و در نهایت نتیجه بازی را برابر قهرمان المپیک ریو بر اساس تصمیم داوران مسابقه واگذار کرد و از رسیدن به فینال بازماند.


کارشناسان اشتباهات داوری را تائید کردند


خلیفه بیان کرد: تمام کارشناسان و کمیته فنی مسابقات به اشتباهات داوری اشاره کردند.البته این اشتباهات به صورت سهوی رخ داد و به صورت عمدی نبود چرا که دررقابت ها مشخص نیست که چه اتفاقی رخ می دهد.

سرمربی تیم ملی تکواندو افزود: در تمام مدت مسابقات و قبل از آن تمرکزم بر روی تیم ملی و عملکرد بازیکنانم بود و به همین دلیل از حریف ها شناخت و آنالیز داشتیم اما نه اینکه تمرکز تیم بر روی آنها باشد.

خلیفه در ادامه گفت: برگزاری لیگ منسجم در تمام رده های سنی، پشتوانه خوبی برای تمام تیم های ملی تکواندو ایجاد کرده و با پتانسیل قویی که وجود دارد تکواندو ایران باز هم در اوج باقی می ماند.


حضورم در تیم ملی به تصمیم فدراسیون بستگی دارد


او در مورد ادامه همکاری خود با تیم ملی دانشجویان بیان کرد: در حال حاضر مسابقات به پایان رسیده و من در این دیگر سمتی ندارم و در صورت ادامه رقابت ها و با تصمیم فدراسیون تکواندو و دانشجویی همکاری با تیم ملی را ادامه می دهم.


هدفم کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر است


خلیفه در مورد سرمربیگری تیم دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ تکواندو عنوان کرد: امسال نیز همراه با تیم دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ حضور دارم. بیشتر بازیکنان تیم را مشخص کردیم و در یکی دو وزن که ضعیف بودیم به دنبال اضافه کردن بازیکنان قوی هستیم تا عنوان قهرمانی لیگ را برای دومین سال پیاپی تکرار کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو دانشجویان جهان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیم دانشگاه آزاد  اسلامی توانسته با تشکیل یک تیم خوب تیم ملی دانشجویان از پشتوانه خوبی برخوردار شود و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و شاهد موفقیت تیم های ملی تکواندو در تمام رقابت های جهانی باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار