جایزه بهترین تصویربرداری جشنواره آمریکا به فیلمبردار ارومیه ای رسید

تصویربردار ارومیه ای فیلم کوتاه آق گول /دریاچه سفید/ جایزه بهترین تصویربرداری در جشنواره سانفرانسیسکوی آمریکا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   احسان مهدیان رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم سانفرانسیسکو در سال گذشته برگزار شده اما جوایز آن پس از یک سال تاخیر توسط دبیرخانه این جشنواره اعلام شده است، افزود: این اثر به نویسندگی و کارگردانی مهدی حیدری، تدوین آرش رفیعی و با هنرمندی توران ملک آرا، تقی ترکمانی و عبدالله محمد زاده تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم در مورد اهمیت دریاچه ارومیه است، اضافه کرد: انجمن سینمای جوانان استان و مهدی حیدری تهیه کنندگی این فیلم ٢٠ دقیقه ای را برعهده داشته اند.

گفتنی است :پیمان عباس زاده متولد ١٣٦٥ شمسی در ارومیه بوده و فیلم های سینمایی ' دوباره زندگی' و 'چهل کچل' و فیلم های کوتاه 'کودکان ابری'، ' آغی'، ' دزدی' و 'آراء' را  تصویر برداری کرده است.

تندیس جشنواره سالیسبوری آمریکا، بهترین فیلمبرداری جشنواره مجارستان، تندیس سیفژ جشنواره دایتیاتکو اوکراین، دیپلم افتخار جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس جشنواره حوزه هنری کرمانشاه، تندیس جشنواره منطقه ای سنندج و تندیس جشنواره جلوه های آب اصفهان در کلکسیون افتخارات این هنرمند ملی می درخشد.

این هنرمند ارومیه ای همچنین در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان پروانه  زرین  بهترین  دستاورد فنی و هنری بخش بلند سینمایی را برای فیلمبرداری 'چهل کچل' از آن خود کرده بود.

 

انتهای پیام/ح

هنرمند ارومیه ای جایزه بهترین تصویر برداری جشنواره سانفرانسیسکوی آمریکا را کسب کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.