موسوی‌لاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

تشکیل اتاق فکر اصلاح‌طلبان برای همکاری با منتخبان شورای شهر

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از احتمال تشکیل اتاق فکر اصلاح‌طلبان با منتخبان شورای شهر خبر داد.

موسوی لاریحجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درخواست برخی اعضای شورای شهر برای تشکیل اتاق فکر در  شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بحث‌هایی پیرامون همراهی و کمک کردن به منتخبان شورای شهر که با رای شورای عالی و اصلاح‌طلبان وارد شورا شده‌اند، مطرح است.

از اعضای شورای شهر فاصله نمی‌گیریم

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه منتخبان شورای شهر نیاز دارند تا در ادامه فعالیت‌هایشان در شورای شهر همراهی شوند، افزود: نمی‌خواهیم اینگونه برداشت شود که شورای عالی سیاستگذاری تا دم دروازه شورا شهر کاندیداهای خود را حمایت کرد و بعد از آنان فاصله گرفت.

وی با بیان اینکه تاکید بر ضرورت همکاری مستمر میان جریان عقبه شورای شهر و دولت،  بیان کرد: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کارگروهی تحت عنوان تعامل با شورا و دولت تشکیل شده است و آنان برای اینکه بتوانند به دولت و شورا کمک کنند، فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و اتاق فکری هم باید در این خصوص تشکیل شود.

موسوی‌لاری درباره اولین گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم و انتقاد برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه روحانی از جریان اصلاحات فاصله گرفته است، گفت: در مورد صحبت‌های  رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی‌اش نظرهای مختلفی وجود دارد، به نظرم وی براساس شاخصه‌هایی که خودش دارد، صحبت کرد.

روحانی از جریان اصلاحات فاصله نگرفته است

وی اضافه کرد: عده‌ای در این مورد نظر موافق ندارند اما اینکه از این نطق روحانی استفاده کنیم و بگویم از جریان اصلاحات فاصله گرفته است بنده چنین چیزی را قبول ندارم.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌‌طلبان تاکید کرد: انتظار داریم که  مبنای روحانی در انتصاب‌ها و برنامه‌هایش رای 24 میلیونی باشد، چراکه 24 میلیونی که به رئیس‌جمهور رای دادند، پیام‌هایی روشنی داشتند.

موسوی لاری با اشاره به شکل گیری رقابتی میان روحانی و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت: رئیس‌جمهور در برنامه‌های انتخاباتی خود به روشنی گفت که خواستار ایجاد اقتصادی قوی و متکی به تولید داخلی است و شعارهای پوپولیستی هم به مردم نداد.

وزیر کشور دولت اصلاحات به معرفی نشدن وزیر علوم اشاره و در این باره تصریح کرد: وزیر علوم دولت دوازدهم باید حضور دانشگاه‌ها را در عرصه‌های اجتماعی و علمی فعال‌تر کند و بتواند نقطه نظر صاحب‌نظران و متخصصان دانشگاهی را تامین کند.

ایجاد پیوند عمیقی میان دولت و دانشگاه از اولویت‌های وزیر علوم کابینه دوزادهم باشد

وی با تاکید بر اینکه ایجاد پیوند عمیقی میان دولت و دانشگاه از جمله اولویت‌های مهم وزارت علوم در کابینه جدید است، گفت:  این مطالبات خواسته‌های سنگینی نیست، رئیس جمهور باید این موارد را در نظر داشته باشد چنانچه به هر دلیلی به این مسئله توجه و پرداخته نشود، عدول از شعارهای انتخاباتی است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره دلایل رای ندادن مجلس به حبیب‌الله بیطرف، گفت: فراکسیون امید به آقای بیطرف رای داد اما جریان اصولگرا به وزرای پیشنهادی با عقبه اصلاح‌طلبی همچون بیطرف و حجتی رای ندادند.

موسوی لاری تصریح کرد: در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم بخشی از اصولگرایان معتدل که به نوعی هم پیمان فراکسیون امید محسوب می‌شدند، وارد فاز مناسبات جناحی خود شدند و به آقای بیطرف رای ندادند.

انتظار تغییراتی در کابینه متناسب با رای 24 میلیونی وجود داشت اما ایجاد نشد

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز درباره ترکیب کابینه دوازدهم، افزود: در حوزه سیاسی و اقتصادی همان وزرای قبلی انتخاب شده‌اند و تغییری در این زمینه حاصل نشده است.

موسوی لاری خاطر نشان کرد: امیدواریم وزرای کابینه دوزادهم با تجربه‌ای دولت قبل، در چهار سال آینده بتوانند موفق‌تر عمل کنند، انتظار می‌رفت که روحانی  متناسب با 24 میلیون رای تغییراتی ایجاد کند اما صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار