زائران اربعین توصیه های فرمانده مرزبانی ایلام را جدی بگیرند

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت:زائران اربعین از هم اکنون به فکر گرفتن گذرنامه و مدارک قانونی برای تردد از مرز مهران و شرکت درپیاده روی اربعین باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سرهنگ یحیی الهی در مورد وضعیت مرزهای استان و بخصوص موضوع اربعین، اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون کوچک‌ترین ناامنی در 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نداشته‌ایم.

*امنیت کامل در مرزهای ایلام

وی بابیان اینکه خوشبختانه نیروهای مردمی با دیگر نیروهای نظامی و امنیتی موصل و تلعفر عراق کامل از لوث تروریست‌ها پاک‌سازی کرده‌اند افزود: مرزها به‌صورت شبانه -روز  و آنلاین مرزهای استان پایش، نظارت و کنترل می‌شود.

الهی با تأکید بر اینکه گروه‌های تروریستی ازجمله داعش جرات تعرض به مرزهای استان ایلام ندارند، خاطرنشان کرد: هرگونه ناامنی و در مرزهای استان با پاسخ قاطع و دندان‌شکن نیروهای مرزبانی، اطلاعاتی، انتظامی و نظامی مواجه خواهد شد.

*سهم بسزای مرزنشینان ایلامی در تأمین امنیت

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به اینکه مردم مرزنشین ایلام خود را در ایجاد امنیت سهیم دانسته و همکاری بسیار خوبی با دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی و مرزبانی دارند تصریح کرد: از مرزنشینان عزیز استان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: مرزبانان شبانه -روز بیدار هستند و اجازه کوچک‌ترین تعرض به مرزهای استان را نمی‌دهند و آماده گونه شهادت‌طلبی و ایثار برای امینت مردم و دفاع از خاک وطن هستند.

*همکاری خوب عراق و ایران برای ایام اربعین

الهی بابیان اینکه جلسات مختلفی برای مأموریت اربعین با حضور فرماندهان و مسئولان ارشد کشورمان و کشور همسایه عراق برگزار کرده‌ایم و این جلسات تا اربعین ادامه دارد افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با کشور و مرزبانی عراق داریم.

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به اینکه با همکاری دیگر دستگاه‌ها در حال رفع مشکلات زیرساختی و رفاهی مرز مهران برای تردد زائران اربعین هستیم گفت: همه دستگاه‌های برای رفع مشکل سر راه تردد زائران از مرز مهران پای‌کار هستند و با تمام توان در تلاش برای ایجاد زمینه لازم برای حضور میلیونی و دشمن‌شکن زائران در اربعین هستند.

*پایش و کنترل مرزهای ایلام با تجهیزات نظامی روز دنیا

با تأکید بر اینکه تمام تجهیزان نظامی روز دنیا در مرزبانی استان مستقر است و مرزهای استان دارای امنیت درخورشان نظام و مردم است افزود: در حال حاضر تردد زائران عتبات و عالیات از مرز مهران با سهولت کامل انجام می‌شود.

*زائران بدون ویزا و گذرنامه به مهران نیایند

الهی ادامه داد: از زائران اربعین درخواست داریم از همین‌الان به فکر گرفتن روادید و مدارک قانونی برای تردد از مرز و شرکت در همایش بزرگ و ملی اربعین باشند چراکه بدون گذرنامه و ویزا اجازه تردد به هیچ فردی داده نمی‌شود.

وی گفت: امسال تردد زائران از مرزها تقسیم‌بندی می‌شود و استان‌ها مشخصی از مرز مهران تردد کنند لذا زائران استان‌های مشخص‌شده فقط از این مرز تردد کنند.

*حراست از مرز در روزهای سخت

فرمانده مرزبانی استان ایلام با تأکید بر اینکه مرزبانان خادم ملت و سرباز رهبری ولایت هستند و آماده جان دادن درراه امنیت مملکت هست گفت: مرزبانان در فصل گرما، سرما، طوفان و گرد غبار یک‌لحظه چشم از حراست از مرزها برنمی‌دارند.

*توجه به رفاه عمومی جمعیت مرزبانی ضروری است

الهی بابیان اینکه پرسنل و خانواده‌های مرزبانان استان نیازمند توجه بیشتر مسئولان درزمینهٔ رفاهی و امکانات عمومی هستند گفت: مرزبانان و خانواده‌های آنان زحمات زیادی می‌کشند اما زیاد به چشم دیده نمی‌شود چون خدمت این عزیزان در نقطه صفر مرز هست.

وی با تأکید بر اینکه امنیت زیربنای تمام ارکان توسعه هر جامعه است و مرزبانان اولین تأمین‌کننده امنیت هستند لذا باید به‌صورت ویژه موردتوجه رفاهی قرار گیرند افزود: دستگاه مرزبانی به‌صورت جدی به پرسنل خود توجه می‌کند اما با توجه به‌سختی و مشقت این عزیزان برای تأمین امنیت متحمل می‌شود باید استانداری،فرمانداران و دیگر دستگاه‌ها به این جمعیت توجه کنند.

فرمانده مرزبانی استان ایلام اضافه کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که مرزبانان باخدا معامله می‌کنند و جان خودشان را برای امنیت مردم در طبق اخلاص گذاشته‌اند و فقط خدا مشقت‌های مرزبانان را می‌بیند.

انتهای پیام/ع

توصیه‌ فرمانده مرزبانی ایلام به زائران اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.