ورزشکاران مراقب قارچ های پوستی باشند

یک متخصص پوست و مو گفت:افرادی که در باشگاه‌های ورزشی تعریق بسیار کرده و بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند، در معرض ابتلا به قارچ پوستی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علی ابراهیمی یک متخصص پوست و مو گفت:بطور طبیعی قارچک‌هایی بر روی پوست افراد وجود دارد که در شرایط خاصی مانند گرما و افزایش تعریق و رطوبت پوست رشد کرده و بصورت لکه‌های قهوه ای بر روی پوست ظاهر می‌شوند.

وی بیان کرد: این قارچک‌های قهوه‌ای رنگ که پوسته ظریفی دارند را عمدتا می توان در نواحی گردن، روی بازوها و قسمت سینه مشاهده کرد و گاهی وقت ها این قارچ های مسری بصورت قرمز رنگ نمایان می شوند وخارش و درد را به همراه دارد.

این متخصص پوست راهکار پیشگیری از بروز این نوع قارچ‌ها را رعایت بهداشت فردی عنوان کرد و افزود: اگر افراد بهداشت فردی را رعایت کرده و در باشگاه‌‎ها از حوله و وسایل بهداشتی مخصوص خود استفاده کنند و بعد از ورزش نیز بلافاصله دوش بگیرند، تا حد زیادی می‌توان از بروز این نوع قارچ‌ها پیشگیری کرد.

ابراهیمی با اشاره به وجود نوعی قارچ پوستی مسری، گفت: این نوع قارچ‌های مسری را عمدتا می‌توان در ورزشکارانی که در ورزش‌‎های گروهی یا دونفره مانند کُشتی شرکت دارند، مشاهده کرد و افرادی که به این نوع قارچ مبتلا هستند باید ورزش را کنار گذاشته و یا حداقل به انجام ورزش‌های انفرادی بپردازند.

 

انتهای پیام/ز

ورزشکاران  مراقب قارچ های پوستی مسری باشند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.