قصد ترامپ برای خروج از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی

رئیس جمهور آمریکا با مشاوران خود در خصوص خروج از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی مذاکره کرده است.

قصد ترامپ برای خروج از توافق تجارت آزاد با کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) تأیید کرد که با مشاورانش درباره خروج از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی مذاکره کرده است. پیشتر گزارشهایی منتشر شده بود در خصوص اینکه دونالد ترامپ به مشاوران خود دستور داده است که برای خروج از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی خود را آماده کنند.

خبرنگاری که سفر دونالد ترامپ به مناطق سیل زده تگزاس و لوئیزیانا را پوشش می داد از رئیس جمهور پرسید آیا درخصوص خروج آمریکا از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی با مشاورانش صحبت کرده است؟ رئیس جمهور هم پاسخ داد: «بله. من به این مسئله بسیار می اندیشم.»

گزارشها حاکی از آن است که دونالد ترامپ در حال بررسی آغاز خروج رسمی از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی از روز سه شنبه است. چنین اقدامی می تواند به تشدید تنشها میان واشنگتن و سئول منجر شود آن هم در زمانی که هر دو کشور در تلاش هستند با همکاری یکدیگر با تهدیدهای موشکی کره شمالی مقابله کنند.

یک سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرد: مذاکرات در این خصوص ادامه دارد؛ اما در حال حاضر بیانیه ای در این خصوص منتشر نمی شود.

این اقدام آمریکا با هدف سودرسانی به صنایع داخلی کشور انجام می شود. سناتور جمهوریخواه نبراسکا روز گذشته از این اقدام آمریکا انتقاد کرد و گفت: «دولت ترامپ دیدگاه‌های قرن 18 را در حوزه تجارت دنبال می کند.»

منابع آگاه اعلام کردند مقامات ارشد کاخ سفید در تلاش هستند که دونالد ترامپ را راضی کنند از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی خارج نشود. از جمله این افراد می توان به «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، «ژنرال مک مستر»، مشاور امنیت ملی این کشور و «گری کوهن»، رئیس شورای اقتصادی ملی آمریکا اشاره کرد.

انتهای پیام/

احتمال خروج آمریکا از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار