پیش بینی کشت بیش از40 هکتار زعفران در کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: برای توسعه کشاورزی و ترویج کشت زعفران در بین کشاورزان این منطقه، پیش بینی می گردد بیش از 40 هکتار زعفران در این شهرستان کشت شود.

در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حاتمی با اشاره به اینکه، عمده سطح زیر کشت زعفران در دهستان های ماهیدشت، کوزران، سراب نیلوفر و چقانرگس است افزود: با توجه به شرایط آب وهوایی این شهرستان و نیاز پایین این محصول به آب می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات زراعی به نياز آبی بالا باشد و شرايط آب و هوايی برای كشت و توسعه زعفران بسيار مساعد و سازگار است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: کشت زعفران علاوه بر رونق اقتصادی کشاورزان در این شهرستان اشتغال زایی، توسعه کشاورزی پایدار و صرفه جویی در مصرف آب را نیز به دنبال خواهد داشت.


حاتمی افزود: با توجه به استقبال شایسته کشاورزان این شهرستان برای توسعه این محصول پر درآمد پیش بینی می شود در سال 97-96 حدود 40 هکتار زعفران کشت شود.

وی  با بیان اینکه همانگونه که هزینه اولیه کشت این محصول زیاد است ویژگی های خوب این محصول از نظر تولید، درآمد و اشتغال زایی تحولی در این شهرستان ایجاد می شود گفت:هر حمایت آموزشی، فنی و اعتباری در جهت افزایش کمی و کیفی این محصول انجام گیرد تا تحولی در این شهرستان در زمینه اشتغال ایجاد می شود.

 

انتهای پیام/ز

کشت زعفران در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار