استقرار دائمی بالگرد امدادی در مناطق کوهستانی اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل امدادرسانی در مناطق کوهستانی این استان نیازمند استقرار دائمی بالگرد امدادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام غیبی،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: اردبیل در محاصره کوه‌های مرتفع واقع شده و به ویژه در فصول گرم سال شاهد صعودهای متعدد گروه‌های گردشگری و کوهنوردی به ارتفاعات این شهرستان هستیم.

وی افزود: با وجود تهیه و تأمین ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای امدادرسانی در کوهستان و تجهیز 2 تیم در شهرستان خلخال نیازمند استقرار دائمی بالگرد امدادی جهت امدادرسانی هستیم.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در حال حاضر بالگرد امدادی ۲۰ روز از ماه را در استان استقرار دارد که به این منظور پد موقتی تهیه شده است.

غیبی تصریح کرد: استقرار دائمی بالگرد نیازمند احداث آشیانه است که برای خرید زمین آن در مسیر آبی بیگلو ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و در سال جاری نیز جهت ساخت آشیانه ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با آغاز به کار احداث آشیانه زمینه استقرار دائمی بالگرد امدادی فراهم شود و به واسطه آن امدادرسانی در ارتفاعات تسریع یابد.

وی با بیان اینکه بالگرد امدادی از زمان آغاز به کار خود شش کوهنورد آسیب‌دیده را از مرگ حتمی نجات داده است، تأکید کرد: با استقرار بالگرد می‌توان در عملیات امداد و نجات کوهستان در کمترین زمان حضور یافت.

 

انتهای پیام/ح

احداث آشیانه استقرار دائمی بالگرد امدادی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار