حکیم زاده مطرح کرد؛

آزمون تیزهوشان آفت نظام آموزشی کشور

معاون آموزش ابتدایی با انتقاد از برگزاری آزمون های تیزهوشان گفت: این چنین آزمون هایی آفت نظام آموزشی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: فرصت را منتغم می شمرم و به وزیر آموزش و پرورش تبریک می گویم که با رای بسیار بالای مجلس انتخاب شدند که این رای بالا نشانه اعتماد آحاد جامعه است امیدواریم همه کارگزاران با همدلی و همکاری آموزش و پرورش را به مسیر پیشرفت هدایت کنیم.

وی ادامه داد: در آموزش ابتدایی چند ارزش را تعریف می کنیم معتقد هستیم که معلمی شغل انبیاست و تمام قواعد را باید در تربیت دانش آموزان به کار ببندد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: اساس این روش انتخاب آزاد برای تربیت است که هیچ اجباری در این موضوع معنا ندارد خداوند به صراحت در آیات متعددی در قرآن به رسول خود می گوید که انسان ها حق انتخاب دارند.

حکیم زاده بیان کرد: خداوند در یکی از آیات خود در قرآن به صراحت بیان کرده است که باید تربیت و اساس تربیت دینی به پیامبران دستور داده شده و بر اساس انتخاب آزاد و اراده صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: روش امور تربیت قرآنی این است که معلم روش تشویق داشته باشد و اشکالات دانش آموز را نادیده بگیرد این معلم، معلم قرآنی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بخشایش و گذشت از ویژگی هایی است که خداوند نیز بر آن تاکید کرده است، احترام به معلم نیز در قرآن آمده است.

وی افزود: ما با تمام قدرت از توانمندی های دانش آموزان دفاع و اعلام کردیم معلمان ما بسیار توانمند هستند برای آموزش های ضمن خدمت معلمان براساس نیازهای اعلام شده برنامه داریم.

حکیم زاده با بیان اینکه باید دوران کودکی و اقتضائات آن را به رسمیت شناخته شود، گفت: امروزه برگزاری آزمون های تیزهوشان در پایه هفتم تاثیر بسیار مستقیمی بر ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی دارد با صراحت اعلام کردیم کودکان ما در مدرسه قرار نیست تست بزنند.

وی یادآور شد: یکی از آفت هایی که نظام آموزشی ما را تهدید می کند برگزاری آزمون های تیزهوشان است و باید خانواده ها در این رابطه آگاه شوند که دانش آموزان در سن کودکی دچار استرس قبول شدن در آزمون ها را نداشته باشند.

انتهای پیام/ 

 آفت نظام آموزشی کشور آزمون تیزهوشان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار