کلانتری:

سالانه یک میلیون بیکار به تعداد بیکاران افزوده می‌شود

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:در حال حاضر سه میلیون و ٥٠٠ هزار بیکار داریم که سالانه یک میلیون بیکار به این عدد اضافه می‌شود.

سالانه یک میلیون بیکار به تعداد بیکاران افزوده می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره، توجه بیشتر به تعاون است چرا که باید تعاون بیش از پیش رشد کند.

وی با بیان اینکه هیچ تردیدی نیست که کار جمعی، تعاون را در جامعه تقویت می کند، افزود: اعتقاد ما بر این است که باید فرهنگ کار جمعی و تعاون از مدارس شروع  و آموزش داده شود و در ادامه در دانشگاه‌ها به آن پرداخته شود.

كلانتری بیان كرد: در حال حاضر سه ميليون و ٥٠٠ هزار بيكار داريم كه سالانه يك ميليون بيكار به اين عدد اضافه می شود و بايد نسبت به اشتغالزايی بيكاران كه يكی از معضلات كشور است چاره ای انديشيد.

سهم 80 درصدی اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در برنامه ششم توسعه

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در برنامه ششم توسعه تاکید ویژه‌ای بر اشتغالزایی شده و هدف این است که ٨٠ درصد اشتغال به فارغ التحصیلان دانشگاهی و ٢٠ درصد به بیکاران دیپلم به پایین اختصاص یابد.

کلانتری بیان کرد: یکی از مشکلات پیش رو این است که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان ما مهارت لازم را برای ورود به بازار کار ندارند.

وی با بیان اینکه پیشنهادی دادیم که تعاونی دانشجویی شکل بگیرد و این تعاونی محصولات خود را به جامعه عرضه کند، ادامه داد: در غرب کشور تعاونی‌های دانشجویی تشکیل شد و در سفری که به کردستان داشتم، دانشجویانی را دیدم که با تشکیل تعاونی دانشجویی در کنار تحصیل،اشتغال زایی ایجاد کردند و محصولات تولیدی را در بازار عرضه می‌کردند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیانکرد: باور کردن حس تعاون و کار جمعی در کشور ما به عنوان یک ضرورت به شمار می‌رود. چرا که تعاون و کار جمعی باعث تحول در اقتصاد کشور می‌شود.

وی گفت:در فرانسه، تعاونی کشاورزی ٢٥ درصد گندم کشور را جمع آوری کرده و به ده‌ها کشور صادر می‌کند، این در حالیست که ما در کشور یک بانک تعاون نداریم و موسسات زیر نظر تعاون به خاطر عدم نظارت درست و بی توجهی از سوی مسئولان گذشته با مشکلاتی مواجه شدند.

کلانتری عنوان کرد: در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی روبه روست، اما تعاونی‌ها توانستند روی پای خود ایستاده و حتی در بخش صادرات ١٠٠ درصد رشد داشتند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشور ١٥٠ تا ١٦٠ تعاونی دانش بنیان فعالیت دارند.

وی در پایان با بیان اینکه با تعاونی‌ها می‌شود، کارهای بزرگ انجام داد، گفت:در کشور ١٨ هزار روستا در قالب ٨٠٠ تعاونی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Norway
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
آمار بیکاری جوانان تحصیلکرده بالای 8 میلیون نفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
اووووووووووووووووووه این همه جوان بیکار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
oooooooooooooooooooo
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۰۱:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
تا 1400 با فقر بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
مشکل مملکت ما این هست کاری گروهی بلد نیستیم
آخرین اخبار