یونس کاکر: زابل مرکز ترورهای زنجیره‌ای شده است

معاون شورای ولایتی زابل با اظهار نگرانی از افزایش ترورهای پی‌در‌پی در این ولایت، گفت: زابل مرکز ترورهای زنجیره‌ای تروریست‌ها بویژه طالبان شده است.

زابل مرکز ترورهای زنجیره‌ای/ معاون شورای علمای زابل کشته شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «فوزیه یونس کاکر» معاون شورای ولایتی زابل اعلام کرد: وضعیت امنیتی ولایت زابل با افزایش ترورهای پی در پی شکننده شده است.

معاون شورای علمای زابل هم ترور شد

وی افزود: شبه‌نظامیان همه روزه در این ولایت افراد سرشناس و طرفدار دولت را ترور کرده و نابود می‌کند، به همین دلیل اکثر افراد سرشناس از این ولایت متواری شده‌اند.

معاون شورای ولایتی زابل با بیان اینکه در مرکز و شهرستان‌های زابل اکثر زابلی‌ها امنیت ندارند، گفت: حداقل هر روز یک تا 3 نفر در این ولایت ترور می‌شوند.

 

وی افزود: در جریان روزهای اخیر شاهد درگیری شدید بین طالبان و نیروهای ارتش در شهرستان «ارغنداب» بودیم که در نتیجه آن نخست طالبان چند پاسگاه پلیس را تحت تصرف درآوردند.

معاون شورای ولایتی زابل توضیح داد: اما دیری نگذشت که نیروهای ارتش و پلیس با همکاری هم، حملات تهاجمی را آغاز کرده و مناطق از دست رفته را دوباره تحت کنترل خود درآوردند.

وی توضیح داد: در جریان این نبردها حداقل 15 شبه‌نظامی طالبان کشته و زخمی شده و حداقل 10 نیروی دولتی نیز کشته شدند.

تعلل مسئولان محلی زابل را نیازمند توجه جدی دولت کابل کرده است

فوزیه یونس کاکر دلیل شکنندگی وضعیت امنیتی زابل را ناشی از کم‌توجهی و تعلل مسئولان محلی دانست و گفت: مسئولان محلی در کنار تعلل در جهت تأمین امنیت، آمار کشته‌ها و زخمی‌های نیروهای دولتی را نیز دقیق اعلام نمی‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه زابل نیازمند توجه جدی مسئولان دولت مرکزی است، گفت: کابل با اعزام نیروهای بیشتر باید وضعیت امنیتی زابل را تحت مدیریت گیرد، در غیر آن صورت زابل ولایت خالی از سکنه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.