افزایش تخت های بیمارستان های استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با بهره برداری از بیمارستان های در دست ساخت استان 422 تخت به تخت‌های فعلی در بخش دولتی استان اضافه خواهد شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اکنون تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی در استان کمتر از 540 تخت است که جوابگوی نیاز بیماران نیست.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از سه بیمارستان در حال تکمیل شامل 290 تختخوابی یاسوج، 100 تختخوابی گچساران و 32 تختخوابی باشت شمار تخت‌های بیمارستانی در استان به حدود هزار تخت خواهد رسید.

وی تصریح کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این سه بیمارستان بین 90 تا 100 درصد است که 2 بیمارستان 32 تختخوابی باشت و بیمارستان نرگسی گچساران آماده بهره برداری هستند.

ایلامی ابراز داشت: بر اساس چشم انداز 1404 و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستان در کشور و در مراکز استان‌ها به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت و در سایر شهرستان‌ها نیز به یک تخت خواهد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: البته استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر 2 و نیم تخت است.

ایلامی همچنین گفت: هم اینک بیش از 280 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان با میانگین پیشرفت فیزیکی بین 20 تا بالای 90 درصد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

وی تأکید کرد: 55 طرح از این تعداد در قالب طرح تحول سلامت است که هم اینک میانگین پیشرفت فیزیکی 44 مورد آنها بالای 60 درصد است که 35 طرح از این تعداد در هفته دولت سال جاری افتتاح شد.

ایلامی افزود: میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح‌ها افزون بر 250 میلیارد ریال است.

وی گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حدود 70 درصد و استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب 20 و 10 درصد تأمین این میزان اعتبار را تعهد کرده‌اند.

ایلامی تصریح کرد: تاکنون بخش عمده‌ای از اعتبارات مربوط به وزارت بهداشت به مبلغ حدود 60 میلیارد ریال تأمین شده که باید استانداری و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز به تعهدات خود در این راستا عمل کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به مشکل کمبود منابع مالی و با رایزنی‌های انجام شده قرار است که 30 درصد اعتبار تعهد استانی از طریق بنیاد برکت تأمین شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تأکید کرد که از این تعداد 11 مورد خانه بهداشت، 2 مرکز جامع سلامت، 10 مرکز جامع سلامت روستایی، چهار مورد خانه پزشک، بهسازی 2 مرکز ستادی و 23 مورد نیز پایگاه سلامت بهداشتی است.

 

انتهای پیام/ش

اضافه شدن 422 تخت به تخت‌های بیمارستان های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.