معاون پژوهشی وزیر علوم:

۵۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: اکنون ۵۶ هزار دانشجوی خارجی در کل دانشگاه‌های ایران به تحصیل می‌پردازند که امسال این روند روبه رشد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی سالاری‌مقدم در جمع خبرنگاران شهرستان آمل با اشاره به راه اندازی دانشگاه الزهرا در عراق بیان کرد: اجرای این طرح در مرحله بحث است و به اتفاق ریاست دانشگاه الزهرا به عراق رفته و با مسئولان آنجا وارد مذاکره شدیم.

وی ادامه داد: آنها خواستار راه‌اندازی دانشگاه بانوان در نجف، کربلا یا اطراف عراق شدند که این موضوع در دست مطالعه و بررسی است تا ببینم در آینده نزدیک به کجا می‌رسیم.

سالاری‌مقدم با اعلام اینکه از تمامی کشورهای دنیا بورسیه می‌گیریم که اکنون به حدود 107 کشور خارجی می‌رسد، افزود: حدود 52 هزار دانشجوی خارجی در همه دانشگاه‌های ایران چون پیام نور، وزارت بهداشت و علوم در حال تحصیل هستند که امیدواریم سال جاری این تعداد افزایش یابد.

معاون وزیر علوم یکی از سیاست‌های وزارت علوم را بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها بیان و عنوان کرد: در پناه این طرح ارائه چند نوع خدمت به دانشگاه‌ها می‌شود و ایجاد افزایش سرمایه اجتماعی، فرهنگی در کنار ایجاد افزایش سرمایه علمی و نوآوری دانشگاه‌ها به همراه می‌آورد.

وی با بیان اینکه وقتی افراد دانشگاهی وارد دانشگاه ایران می‌شوند به همراه خود چیزها، اندیشه‌ها و نوآوری‌ها دارند که در کنار آنها اوج می‌گیرند گفت: دانشگاه فناوری نوین آمل یکی از دانشگاه‌های جوان است که نباید انتظار زیادی از این دانشگاه داشته باشیم اما با وجود پتانسیل ها و نیروهای جوان بسیار باارزشی است.

سالاری‌مقدم با اشاره به حضور اساتید برجسته خارجی در ایران را مناسب برای افزایش تجربیات اساتید و دانشجویان ایران دانست و افزود: در سال گذشته ایران شاهد حضور 2 هزار و 86 دانشمند اساتید و دانشجویان خارجی برای کنفرانس و سمینارها بوده که سال 96 افزایش 20 درصدی را شاهد باشیم.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سال گذشته حدود 235 پروژه مشترک بین‌الملل در کشور منعقد داشتیم، عنوان کرد: برای استفاده بورسیه دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های خارجی تلاش می‌شود تا از دانشگاه‌های معتبر استفاده شود و دانشجویان می‌توانند با مراجعه سامانه وزارت علوم لیست دانشگاه‌های معتبر را مشاهده و به انتخاب آن دانشگاه‌ها بپردازند.

انتهای پیام/س 

استفاده از دانشگاه های معتبر خارجی برای بورسیه دانشجویان ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.