مشکین فام مطرح کرد:

جزییات اولین قرارداد 41 میلیون یورویی بازیافت گاز فلر

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: پروژه بازیافت گاز فلر با ارزشی به میزان 41 میلیون یورو به بهره برداری خواهد رسید.

امضا اولین قرارداد بازیافت و مصرف گاز فلربه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین قرارداد بازیافت و مصرف گاز فلر پالایشگاه دوم پارس جنوبی (فازهای 2,3) بین شرکت ملی نفت ایران، شرکت فرانسوی sofregaz فرانسه و یک شرکت صنعتی امضا شد.

کوروش آهنج مدیر عامل یک شرکت صنعتی درحاشیه این مراسم اظهار کرد:در راستای اجرای این طرح در پالایشگاه دوم پارس جنوبی نیم میلیون متر مکعب گاز فلرسوزانده شده جمع آوری و مصرف خواهد شد.

وی ادامه داد: این قرارداد برای اولین بار درایران و با همکاری شرکت فرانسوی امضا شده و در راستای آن تکنولوژی به طور کامل به کشور منتقل می شود.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه شرکت فرانسوی sofregaz در زمان اوج تحریم ها وارد ایران شد،گفت : امضا قرارداد امروز نتیجه سه سال همکاری و برگزاری مناقصه بعد از آن است.

آهنج بیان داشت :پول این پروژه طی یکسال بازگشت خواهد داشت.

وی گفت :درتلاشیم تا در کوتاهترین زمان ممکن شاهد جمع آوری روزانه یک میلیون متر مکعب گاز فلر سوزانده شده در اهواز باشیم.

تاکید بر کاهش آلایندگی در اسناد بالا دستی

محمد مشکین فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در حاشیه امضا قرارداد اولین پروژه بازیافت و مصرف گاز فلر در پالایشگاه پارس جنوبی ، گفت: کاهش آلاینده در اسناد بالا دستی مورد تاکید قرار گرفته است. بعد از برجام حرکت‌های خوبی در این زمینه انجام شده که قرارداد امروز یکی از نتایج آن است. این موضوع فتح بابی است تا در پالایشگاه‌های 13 گانه پارس جنوبی با رفع آلاینده‌ها در راستای سلامت مردم گام برداریم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: این پروژه با ارزشی به میزان 41 میلیون یورو و با تامین مالی از منابع شرکت ملی نفت ایران شروع شده وبه بهره برداری خواهد رسید.

 مشکین فام ادامه داد: تاکنون نزدیک به 70 میلیارد دلار پروژه اجرا کرده‌ایم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده باید میزان ارزشی پروژه‌ها به 90میلیارد دلار برسد.

 وی بیان کرد: در نظر داریم تا با تمرکز در حل و فصل فلرینگ ، پساب صنعتی و پالایش محصول جانبی اقداماتی انجام دهیم تا دی اکسید کربن را استفاده و به محصول با ارزشی تبدیل کنیم.

 مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در پایان گفت: برای 12 فاز دیگر پارس جنوبی 40 میلیون دلار هزینه کرده‌ایم و به حدود 500 میلیون دلار دیگر به منظور حل فلرینگ‌ها به سرمایه گذاری نیازمندیم. با اجرای این طرح از انتشار 500 تن گاز دی اکسید کربن در سال جلوگیری خواهد شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ دی ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
عالی
آخرین اخبار