مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

پرونده ثبت جهانی کلیسای وانک تهیه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: پرونده ثبت جهانی کلیسای وانک در محله جلفای شهر تاریخی اصفهان برای معرفی به یونسکو در حال تهیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله‌یاری  با بیان اینکه توجه به جاذبه‌های روستایی و بوم‌گردی از اهمیت زیادی در رونق گردشگری تاثیر دارد، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از عناصر هویتی جامعه ایرانی در طول تاریخ در روستاها متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه بخش گسترده‌ای از میراث ناملموس استان اصفهان در روستاها متمرکز شده است، افزود: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی روستاها در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی ایران به دنیا تاثیر دارد و از سویی در جان گرفتن اقتصاد گردشگری نقش بسزایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی روستای ابیانه و کلیسای وانک در محله جلفای شهر تاریخی اصفهان نیز در حال تهیه است، ابراز داشت: اصفهان دارای بناهای باشکوه تاریخی در سرتاسر استان است که بسیاری از آنها ثبت ملی یا جهانی رسیده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی و فراهم کردن امکان بازدید از این بناها درگردشگری اصفهان مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبارات عمرانی مناسب طرح‌های گسترده‌ای را در راستای مرمت آثار تاریخی استان اصفهان آغاز کرده‌اند و به زودی شاهد تحولاتی  ر این بناها هستیم.

الله‌یاری تاکید کرد: استان اصفهان با ثبت هفت اثر غیر منقول در فهرست آثار جهانی سازمان علمی و تحقیقاتی ملل متحد (یونسکو)، رتبه اول ثبت جهانی را در کشور به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.