رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان؛

ضرورت راه‌اندازی راه‌آهن شرق کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با راه اندازی راه‌آهن منطقه شرق شاهد یک توسعه شگرف در کشور خواهیم بود.

ضرورت راه‌اندازی راه‌آهن شرق کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر این‌که باید در بحث‌های بین منطقه‌ای از توسعه‌های صرفاً استانی خارج شویم، گفت: اگر توسعه سواحل مکران مدنظر قرار دهیم هم‌چنین راه‌آهن منطقه شرق راه‌اندازی شود، شاهد یک توسعه شگرف در کشور خواهیم بود.

مالکی در جلسه هم اندیشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی منطقه هشت آمایشی کشور با تأکید ‌بر این‌که باید نگرش ملی به طرح آمایش سرزمینی داشت، افزود: وابستگی‌های زیاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به استان یزد دارد.

وی از اجرایی نشدن بخشی از طرح آمایش قبل سخن به میان آورد و یادآور شد: در سال 1384 میزبان مقام معظم رهبری بودیم، مطرح شد که دریای مکران یک پتانسیل این منطقه است و ایشان فرمودند که نگاه ویژه ای به سواحل مکران شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان بحث تجارت را مهم‌ترین موضوع در استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: 53 درصد اشتغال استان سیستان و بلوچستان مربوط به بخش خدمات است که نشان‌دهنده اهمیت تجارت در این استان است.

وی با تأکید بر این‌که باید در بحث‌های بین منطقه‌ای از توسعه‌های صرفاً استانی خارج شویم، تصریح کرد: اگر توسعه سواحل مکران مدنظر قرار دهیم هم‌چنین راه‌آهن منطقه شرق راه‌اندازی شود، شاهد یک توسعه شگرف در کشور خواهیم بود.

وی با تأکید بر این‌که اگر قسمت شمالی استان کرمان خشک شود مرگ سیستان را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: هیچ پروژه‌ای در شمال استان بدون مطالعات آبی انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان از رابطه استان‌های منطقه 8 را قومی و فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: کویر بین سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشترک است، بنابراین جاده نصرت‌آباد به شهداد ارتباط ما را با یکدیگر کوتاه‌تر می‌کند.

وی زیبایی‌های دشت لوت و کویر لوت بی‌نظیر برشمرد و افزود: اقدامات توسعه‌ای که در قلعه گنج صورت گرفته است بسیار خوب است و می‌توان این الگو را در سایر نقاط کشور و استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه در حوزه جازموریان تعمیم داد.

مالکی 11.4 درصد وسعت کشور متعلق به استان سیستان و بلوچستان دانست و تصریح کرد: 2 میلیارد و 800 میلیون نفر، جمعیتی استان است که از طریق سیستان و بلوچستان می‌توان ارتباط تجاری با آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

راه اندازی ره آهن جنوب شرق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
خودکشی دخترجوان دربازارزابل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
خودکشی دخترجوان دربازارزابل
آخرین اخبار