بیش از هزار و 30 فقره تصادف در جاده های خراسان شمالی

رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت : در پنج ماهه نخست امسال بیش از هزار و 30 فقره تصادف در جاده های استان خراسان شمالی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سرهنگ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه خراسان شمالی با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال، خودروهای سواری در وقوع 65 درصد از حادثه های ترافیکی جاده ها مقصر شناخته شده اند ،گفت: در این مدت116 نفر در جاده های استان خراسان شمالی جان باخته اند.

سرهنگ علیرضا حسین زاده افزود: وانت ها در 118 فقره تصادف معادل 11درصد از تصادفات و موتورسیکلت ها در 154 فقره تصادف معادل 15 درصد از تصادفات مقصر بوده اند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: در پنج ماهه امسال، 94 حادثه رانندگی منجر به فوت، 647 حادثه جرحی و 292 حادثه خسارتی در محورهای برون شهری استان رخ داه است.

وی اظهار کرد: در این حادثه ها 116 نفر جان باخته اند که 68 نفر از این فوت شدگان در حوادث رانندگی محورهای اصلی و 48 نفر در حوادث محورهای فرعی جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ حسین زاده گفت : در حادثه های جاده ای پنج ماه نخست امسال 853 نفر مجروح شده اند.

وی درباره علت تصادفات گفت: عدم توجه جلو، 35 درصد از علت وقوع این حادثه ها گزارش شده و عدم رعایت حق تقدم نیز در وقوع 11 درصد از این سانحه ها موثر بوده است.

سرهنگ حسین زاده افزود: علت وقوع 16 درصد از حوادث رانندگی نیز انحراف به چپ به ثبت رسیده است و سهم تخلف سرعت غیرمجاز در وقوع 17درصد از تصادفات، عدم رعایت فاصله طولی پنج درصد و سایر علت ها 17 درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تیرماه و مردادماه امسال حادثه های زیادی در محورهای برون شهری رخ داده است ،گفت: تیرماه امسال 38 نفر در حواث جاده ای استان جان باخته اند که این رقم در تیرماه سال گذشته 16 نفر بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی افزود: تصادف های فوتی در جاده ها نیز از 15 فقره در تیرماه پارسال به 27 فقره در تیرماه امسال رسیده است اما در این مدت تصادف های جرحی نیز 6 درصد و شمار مجروحان 12 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه در تیرماه و مردادماه سال گذشته 40 نفر در 36 فقره تصادف منجر به فوت جان خود را از دست دادند گفت: در تیرماه و مردادماه امسال 58 نفر در 43 فقره تصادف قربانی شدند.

وی افزود: شمار قربانیان در این 2 ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال 18 درصد رشد داشته است.

حسین زاده گفت : در تیرماه و مردادماه پارسال 462 نفر در 305 فقره تصادف جرحی مجروح شدند و در تیر و مردادماه امسال 435 نفر در 324 فقره تصادف مجروح شدند.

انتهای پیام/آ

تیرماه امسال 38 نفر در حواث جاده ای خراسان شمالی جان باخته اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.