ورود نخستین پیش قراول پرندگان مهاجر

نخستین پیش قراول پرندگان مهاجر وارد شهرستان شفت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رضا زمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت :  با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی زمین و آغاز فصل  مهاجرت پرندگان به عرض های جنوبی ، خوتکای پر سفید که از اولین گروه پرندگان مهاجر محسوب می شود و از مسیر سیبری در قطب شمال به سوی تالاب های استان گیلان مهاجرت می کند ، در گیلان به سر می برند و سپس به مهاجرت خود به سرزمین های دیگر ادامه می دهند.

   وی  افزود:  خوتکای پر سفید از خانواده مرغابی سانان و اردک های روی آبچر است و حدود 37 سانتی متر طول دارد و از خوتکا معمولی کمی بزرگتر و گردنی باریکتر دارد.

   رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت اظهار داشت : در همین راستا مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با گشت و کنترل در مناطق ، یک نفر متخلف شکار پرنده که مبادرت به احداث غیرمجاز کومه نما و نصب تور هکش نما و شکار یک قطعه خوتکا کرده بود   را دستگیر کردند.

     زمانی افزود: در حال حاضر  شکار و زنده گیری هر گونه پرنده با هر روش صید از قبیل کومه نما ، تور هوائی و سایر روشهای شکار و صید ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

    وی  تصریح کرد:از عموم شکارچیان تقاضا می شود  قبل از صدور مجوز قانونی پروانه شکار و صید از هر گونه اقدام به شکار در مناطق خودداری کنند .

 

 انتهای پیام/ت

 

 

ورود نخستین پیش قراول پرندگان مهاجر در شفت   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.