احداث میدان عرضه دام محصولات عشایر استان

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضروری است میدان عرضه دام محصولات عشایر این استان با نطارت بهداشتی احداث شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان میدان عرضه دام ندارد که همین مسئله سبب مشکلات فراوانی می‌شود و امکان احتمال بیمارها را افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه امکان انتقال بیماری تب برفکی در استان وجود دارد، افزود: وقتی چوبداران دام راه می‌افتند در روستاها و نسبت به خرید دام اقدام می‌کنند پس چه انتظاری برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام وجود دارد.

بهمنش خواستار ساماندهی و ایجاد میدان عرضه دام شد و گفت: در صورت احداث این میدان با نظارت‌های مستمر و منظم بهداشتی به آسانی امکان کنترل بیمارهای مشترک دام و انسان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان خدمات رسانی به جامعه عشایری نسبت به آموزش عشایر بویژه دامداران این جامعه کم توقع و مولد اقدام کنند.

بهمنش با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دام جزو اولویت‌های دامپزشکی است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های مستمر1300 لیتر سم در بین دامداران توزیع شده است.

وی ابراز کرد: امسال 500 بسته حمایتی دارویی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که باید توسط اداره دامپزشکی توزیع شود که این مهم به نحو احسن و مطلوب اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

نبود میدان عرضه دام سبب بروز مشکلاتی برای عشایر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.