مدیرکل راهداری استان همدان؛

3.5 درصد آزادراه های کشور در استان همدان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: استان همدان دارای 85 کیلومتر آزادراه است که نشان می‌دهد 3.5 درصد آزادراه های کشور در این استان واقع شده است.

3.5 درصد آزادراه های کشور در استان همدان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری در مراسم افتتاح مجتمع خدمات رفاهی پردیس غرب همدان با بیان اینکه طول راه‌های استان همدان ۵۴۰۰ کیلومتر است، اظهار داشت: استان همدان دارای 85 کیلومتر آزادراه است که نشان می‌دهد 3.5 درصد آزادراه های کشور در این استان واقع شده است.

وی با بیان اینکه 3.6 درصد از بزرگراه‌های کشور در همدان قرار دارد، یادآور شد: 2680 کیلومتر راه روستایی آسفالته معادل 2.3 درصد راه روستایی آسفالته کشور در همدان است.

رودباری با تأکید بر اینکه مهمترین مقوله در راهداری ارتقای ایمنی راه‌هاست، ابراز داشت: 37 اکیپ راهداری در بخش ایمن‌سازی و بهسازی راه‌ها فعال هستند و امسال قصد داریم پرتگاه‌ها به شیروانی تعدیل شود.

وی با اشاره به فعالیت 96 شرکت حمل و نقل کالا در استان همدان، افزود: 13هزار و 14 کامیون ملکی استان همدان فعال بوده و سال گذشته بیش از 10 میلیون تن کالا توسط حمل و نقل جاده‌ای جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال 94 با افزایش 9 درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سالجاری 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که نشان‌دهنده رونق تولید و خروج از رکود واحدهای تولیدی استان بوده است.

رودباری بیان کرد: 19 هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و 3 هزار راننده در بخش حمل و نقل مسافر در استان همدان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 52 شرکت حمل و نقل مسافر در استان فعال است، یادآور شد: 29 شرکت در بخش اتوبوسی بوده و امیدواریم این شرکت‌ها بتوانند در بازار رقابت‌پذیر و پایدار باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه از احداث 9 مجتمع خدماتی رفاهی در استان خبر داد و اظهار کرد: 9 مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت است که بیش از 60 درصد پیشرفت دارد که امیدواریم 4 مجتمع آن در ایام دهه فجر افتتاح شود.

گفتنی است در مراسم افتتاح این مجتمع داود کشاورزیان معاون وزیر راه و رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و جمعی از مسئولان ارشد استان حضور داشتند.

انتهای پیام/ ش

احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی پردیس غرب

 

 

برچسب ها: اخبار همدان ، همایش ، دین ، خادم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.