فرماندار کالیفرنیا شکایت روسیه از آمریکا را صحیح دانست

فرماندار ایالت کالیفرنیا گفت شکایت مسکو از واشنگتن درباره مسئله تعطیلی کنسولگری‌های روسیه در آمریکا صحیح است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، فرماندار ایالت کالیفرنیا درباره تصمیم مسکو برای شکایت از واشنگتن به دلیل تعطیلی کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و نیز مصادره دیگر دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در آمریکا اظهار نظر کرد.

جری براون – فرماندار کالیفرنیا – گفت آمادگی روسیه برای شکایت درباره تعطیلی کنسولگری‌هایش در آمریکا به دادگاه می‌تواند این منازعات را به پایان برساند.

وی در حاشیه انجمن اقتصادی شرقی به خبرنگاران گفت ارائه چنین دادخواست‌هایی در آمریکا متداول است و به این صورت، تصمیم روسیه می‌تواند در حل و فصل این مشکل موثر باشد.

روز سه‌شنبه، ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – گفت به وزارت خارجه این کشور فرمان خواهد داد درباره مسئله دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در آمریکا به دادگاه شکایت کند. سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – نیز رکس تیلرسون – همتای آمریکایی خود – را از تصمیم مسکو برای شکایت از واشنگتن آگاه کرد.

هفته گذشته، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن از مسکو درخواست می‌کند کنسولگری خود در سانفرانسیسکو و نیز دو نهاد دیپلماتیک دیگر در نیویورک و واشنگتن را تا روز شنبه تعطیل کند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اقدامات آمریکا قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون ژنو درباره روابط دیپلماتیک و کنسولی را نقض می‌کند.

چند روز پس از آن، آمریکا ساختمان‌های متعلق به کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و فرستاده‌های تجاری روسیه در واشنگتن را مورد تفتیش قرار داد. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مورد این اقدام اظهار کرد تفتیش‌های انجام شده از دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا غیر قابل قبول بوده و قوانین بین‌المللی را به وضوح نقض می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار