فرماندار اردستان خبر داد:

تخصیص 800 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی قنات مون اردستان

فرماندار اردستان از 800 میلیون ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنات 2 طبقه مون این شهر خبر داد و گفت: این رقم از محل اعتبارهای6 دستگاه اجرایی این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا غیور امروز در حاشیه برگزاری نشست شورای پدافند غیرعامل اظهار کرد: در این نشست مقررشد اداره های جهادکشاورزی، میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری، آب و فاضلاب ، امور منابع آب، بنیادمسکن وشهرداری اردستان این اعتبار را تامین کنند.

نشست شورای تامین شهرستان اردستان با هدف بررسی راهکار اجرایی مرمت و بازسازی بخشی از رشته فرعی قنات 2 طبقه مون که اوایل هفته جاری در جنوب ساختمان فرمانداری ریزش کرده بود، برگزار شد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه امکان فرونشست خانه های واقع شده در روی این قسمت (مسیر قنات) وجود دارد، افزود: مقرر شد این خانه ها تخلیه و کار مقاوم سازی و استحکام بخشی آنها پس از مرمت قنات در نخستین فرصت آغاز شود.

وی با توجه به وجود 16 رشته قنات در داخل شهر اردستان و احتمال بروز این گونه حادثه ها در آینده خواستاری رسیدگی به وضعیت قنات ها و پیش بینی لازم برای بازسازی و نگهداری آنها شد.

وی تهیه طرح جامع قنات های داخل شهر و نقشه های مسیر عبور و اجرای شبکه فاضلاب شهری در محدوده این قنات ها را از شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اردستان خواستار شد.

فرماندار اردستان با اشاره به ثبت جهانی قنات 2طبقه مون، استقرار پایگاه جهانی قنوات در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: مراتب به استان اعلام خواهد شد تا اقدام عملی انجام پذیرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.